سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در قاب تصویر
سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در قاب تصویر
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سی و پنج بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در طول دهه اول میزبان خیل زائران و عزاداران حسینی بودند.

به گزاش پایگاه خبری شباویز ،حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در چهل و پنج بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توزیع بیش از بیست هزار پرس غذای گرم برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه راه اندازی شده است اظهار داشت: اطعام عزاداران حسینی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیات امنا ،مراکز افق و خدام بقاع متبرکه استان و هیأت های مذهبی مستقر در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از صد هزار نفر در برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار بقاع متبرکه استان شرکت و حضور داشتند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت ضمن برگزاری نماز ظهر عاشورا ، مراسم شام غریبان حسینی ، مراسمات شب تاسوعا و عاشورا و برگزاری تعزیه در بقاع متبرکه شاخص استان ، موکب های خدمات رسان هم در سطح استان فعال بوده و خدمات دهی پرداختند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع)، اقامه واجبات دینی بود، لذا توجه به این مسئله در ایام عزاداری حسینی به خصوص در روز عاشورا که اوج سوگواری‌هاست، بسیار مهم و واجب است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در پایان با اشاره به اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است، گفت: وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان و وقف برای کمک به نیازمندان از نیازهای روز در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۲۸ تیرماه تا ۲۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ و با حضور ۲۰ مبلغ بومی و غیر بومی در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

Visits: 10