یک هزار میلیارد ریال به خوابگاه های دانشجویی یاسوج اختصاص یافت
یک هزار میلیارد ریال به خوابگاه های دانشجویی یاسوج اختصاص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار به خوابگاه های متاهلی دانشگاه یاسوج اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سیدعلی احمدزاده روز شنبه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: این پروژه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد.

وی افزود: پیش از این، اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود که دکتر زلفی‌گل از دانشگاه یاسوج به خوبی دفاع کرد و خواستار افزایش اعتبارات شد.

احمدزاده تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت و مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبارات دانشگاه پیش از این یک هزار میلیار ریال بود که سر جمع به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۳ سالی پر رونق برای دانشگاه یاسوج خواهد بود.

احمدزاده تاکید کرد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای ۲ هزار و ۶۲۰ متر مربع و با ۳۵ واحد در چهار طبقه در حال احداث است.

سه هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ زنی و فرآیند احداث آن آغاز شده است.

ظرف ۲سال ونیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار گرفت، اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می شود که بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.

احمدزاده با اشاره به مصوبه سفر هیات دولت درخصوص احداث دانشگاه صنعت استان هم تاکید کرد: درخصوص این موضوع سیاست وزارت علوم توسعه کمی نیست، بلکه توسعه‌ کیفی، نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد، در این راستا تلاش می کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.

Visits: 1