تابستان بر مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سایه افکند
تابستان بر مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سایه افکند
ثبت دمای بیش از ۳۲ درجه سانتیگراد در چهار ایستگاه هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد حال و هوایی تابستانی به این مناطق بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:شبانه روز گذشته منطقه امامزاده جعفر با .۳۲.۴، لیکک ۳۲.۵ ، دوگنبدان ۳۲.۶ و دهدشت ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

ولی بهره مند روز شنبه اظهار کرد:حداقل دمای مناطق گرمسیری استان در بامداد امروز هم در امامزاده جعفر ۱۳،دوگنبدان ۱۲،دهدشت ۱۳ و لیکک ۱۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تاکید کرد:در این مدت حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت، یاسوج و مارگون به ترتیب ۸.۸،۸.۷ و ۸.۳ درجه سانتیگراد بود.

بهره مند افزود:طی شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای یاسوج و سی سخت نیز ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در شبانه روز آینده روند کاهشی نامحسوس دارد.

بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: در آخرین سامانه بارشی استان (پنجم اردیبهشت)در دلی خمسیر۱۷،علی کرم دمچنار ۱۶،کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱،تنگ رواق ۱۱،تلگاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه ای ۹ میلیمتر باران باریده است.

بهره مند خاطرنشان کرد: این سامانه در گنجگان هفت،یاسوج پنج،دشتروم پنج،ستنگان پنج،دشت بز چهار،ملرگون چهار،سیرون شبلیز چهار،و سرآسیاب یوسفی سه میلیمتر باران داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

Visits: 2