زندگی نامه لیلا حاتمی/بازیگر
زندگی نامه لیلا حاتمی/بازیگر
لیلا حاتمی متولد ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است,، دانشجوی انصرافی رشته مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر و دانش آموخته دو ساله دانشگاه لوزان سوئیس در رشته ادبیات فرانسه می باشد که یک پسر و یک دختر دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،لیلا حاتمی (زاده ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران و از اعضای آکادمی اسکار است. وی فرزند علی حاتمی و زری خوشکام و همسر علی مصفا می‌باشد. لیلا حاتمی با کسب چندین جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی از لحاظ تعداد جوایز دریافتی است. وی در سن ۲۴ سالگی پدرش (علی حاتمی) را از دست داد.

او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. در دانشگاه پلی تکنیک تهران (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) در رشتهٔ مهندسی برق شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند.

به علت بیماری پدرش در ۱۳۷۵ تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت. در سال ۱۳۷۷ با علی مصفا ازدواج کرد. از آن پس در تهران زندگی می‌کند.

وی دارای دو فرزند به نام‌های مانی و عسل است. لیلا حاتمی همچنین به پنج زبان انگلیسی و فرانسه و فارسی و آلمانی و ایتالیایی صحبت می‌کند.

لیلا حاتمی و علی مصفا در سال ۱۳۷۵ و در هنگام فیلمبرداری فیلم لیلا با یکدیگر آشنا شده و به هم علاقه‌مند شدند. همسر لیلا حاتمی، علی مصفا، یکی از بازیگران برجسته و پرطرفدار ایرانی است که جوایز متعددی برنده شده. 

اولین تجربه بازیگری لیلا حاتمی در سال ۱۳۶۲ یعنی در سن ۱۲ سالگی و با حضور در فیلم سینمایی کمال‌الملک به کارگردانی پدرش رقم خورد. او در این فیلم، نقش کودکی کمال‌الملک را ایفا کرد و برای اولین بار در مقابل دوربین قرار گرفت و پس از آن به بازیگری علاقه‌مند شد. دومین تجربه بازیگری حاتمی به سال ۱۳۷۰ و فیلم سینمایی دلشدگان بازمی‌گردد که اثر دیگری از پدرش علی حاتمی بود و در آن فیلم نیز نقش کوتاهی را بر عهده داشت.

Visits: 11