زندگی نامه ابوذر روحی/مداح اهل بیت
زندگی نامه ابوذر روحی/مداح اهل بیت
ابوذر روحی متولد ۱۲ فروردین ۱۳۶۲ در لنگرود، مداح اهل بیت می باشد، فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته «آی تی» (IT) فناوری اطلاعات است که از نه سالگی در دسته جات نوحه می خواند و حالا با سرود «سلام فرمانده» شناخته میشود

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ابوذر روحی یکی از مداحان اهل بیت می باشد.
ایشان در تاریخ ۱۲ فروردین ماه سال ١٣۶٢ در لنگرود در یک روستای بسیار زیبا به نام «لیلا کوه» در گیلان دیده به جهان گشوده است.

وی در رشته آی تی فناوری اطلاعات تحصیل‌کرده است ومدرک دانشگاهی خود را تا مقطع فوق دیپلم به پایان رسانیده است.

او زمانی که نه سال بیشتر نداشت نوحه‌خوانی را آغاز نموده و اکنون با سرود سلام فرمانده معروف شده است.

ابوذر روحی در سال ۱۳۷۱ زمای که تنها ۹ سال داشت روز شهادت امام حسن (ع) شعری از حاج آقا حسن زاده لیلا کوهی، خواند سپس در پیاده روی عزاداری نوحه خوانی کرد که با استقبال شدیدی مواجه شد .

شهرت حاج ابوذر روحی با خواندن سرودی برای امام زمان (ع) و مقام معظم رهبری بنام «سلام فرمانده» شروع شد این شهرت در سال ۱۴۰۱ در ۳۹ سالگی انجام شد .

آهنگ سلام فرمانده توسط گروهی به نام «ماح» (ملت امام حسین) با ۳۱۳ نفر خوانده شد سپس بعد از استقبال مکرر در مدارس و ارگان ها نیز نمایان شد .

نماهنگ این سرود با اجرای گروه سرود ۳۱۳ نفرهٔ ماح (ملت امام حسین) از استان‌های گیلان و قم (۲۰۰۰ هزار نفر از جمله ۳۱۳ کودک از استان گیلان و ۳۱۳ کودک از استان قم) در مسجد جمکران قم توسط سعید نعیمی برای شبکهٔ باران صدا و سیمای گیلان تهیه و اسفند ۱۴۰۰ ساعاتی پیش از تحویل سال پخش شد. عدد ۳۱۳ به تعداد یاران حجت بن الحسن حین ظهور اشاره دارد. کارگردانی کلیپ را مهران به‌نهاد و موسیقی و تنظیم آن را مهیار طالبی بر عهده داشتند. شعر اثر را سید مهدی بنی‌هاشمی سروده‌است.

Visits: 13