زندگی نامه علیرضا خمسه/زندگی شخصی و ازدواج اول و دوم
زندگی نامه علیرضا خمسه/زندگی شخصی و ازدواج اول و دوم
علیرضا خمسه (زادهٔ ۹ بهمن ۱۳۳۱) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی و فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. او همچنین برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علیرضا خمسه در ۹ بهمن‌ماه ۱۳۳۱ در شهر تهران به دنیا آمد؛ و به گفتهٔ خودش در حال حاضر چهارخواهر و چهار برادر دارد. پدر وی کارمند اداره برق بوده و به خاطر شغل پدر چند سال اول زندگی را در شهر بروجن و دبستان ادیب سپری کرده است.

وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، به دانشگاه شهید بهشتی راه یافت و توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته روان‌شناسی از این دانشگاه دریافت کند. وی در سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت و در مدرسه ون سن، آتلیه سیته یونیورسیته و آتلیه اگوستوبوال پاریس دوره‌های پانتومیم و بازیگری را گذراند و پس از یک سال و نیم در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت.

در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم « مرگ یزدگرد » بازی کرد. نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت ( میمیک ) و نرمی ای که در حرکات بدن او وجود دارد، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان‌های کمدی ساز را به خود جلب کرد و بعد از فیلم جدی « مرگ یزدگرد » برنامه سازان تلویزیون سراغ او رفتند و در برنامه‌هایی مانند « نوروزنامه » ، « هوشی و موشی » ، « بورزید و بخندید » ، « حواستو جمع کن » و « نگاه سوم » با اجرای قطعات نمایشی طنز در بین مخاطبان تلویزیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد .


در سال ۱۳۶۷، علیرضا خمسه در فیلم پرفروش « روز باشکوه » ساخته کیانوش عیاری در کنار « علی نصیریان » « ایرج طهماسب » و « گوهر خیراندیش » بازی کرد . هر چند این فیلم از سوی تماشاگران با اقبال خوبی روبه رو شد اما بازی در مجموعه تلویزیونی « هوشیار و بیدار » که سال ۱۳۶۷ از تلویزیون پخش شد، خمسه را بین مخاطبان عام و خاص کوچک و بزرگ به شهرت خاصی رساند و او را محبوب همه کرد . درهمان سال که کیومرث پوراحمد فیلم خوب « لنگرگاه » را ساخت، خمسه در نقشی کاملا متفاوت در آن ظاهر شد . او در این فیلم، نقش « حمزه » را بازی می‌کرد که در یک مسافرخانه در شهربندرعباس کار می‌کرد و پناهگاه دونوجوانی شده بود که از تهران گریخته و به بندرعباس رفته بودند . نوع بازی و بیان لهجه خمسه، او را به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های فیلم تبدیل کرد .

علیرضا خمسه سال ۱۳۶۲ وقتی ۳۱ ساله و تازه فعالیت بازیگری اش را شروع کرده بود ازدواج کرد که این زندگی بعد از تولد پسرش احمدرضا به طلاق ختم شد

خمسه در سال ۱۳۷۲ در ۴۱ سالگی برای دومین بار با مروارید پور شفیقی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام های درسا و گلسا می باشد

خمسه در سال ۱۳۸۷ وقتی ۵۶ ساله بود توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم بیست بدست آورد

Visits: 99