زندگی نامه قربان نجفی/هنرمندی از عشایر ایل قشقایی
زندگی نامه قربان نجفی/هنرمندی از عشایر ایل قشقایی
قربان نجفی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۷ در شیراز، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر می باشد، قربان نجفی در عشایر قشقایی به دنیا آمده است، او از رادیو شروع کرد و در تلویزیون و سینما هم بازی کرده است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آقای نجفی متولد ۱ فروردین ماه ۱۳۴۷ در فیروز آباد استان فارس متولد شده است. او در میان عشایر ایل قشقایی فارس متولد شده و دوران آموزش ابتدایی اش را در چادر های عشایری گذرانده است.

وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در مقطع کارشناسی است.

قربان نجفی از سن ۵ سالگی تصمیم گرفت که بازیگر شود. علاقه او به بازیگری به خاطر این بود که پدرش مدام به رادیو گوش می‌داد و صدای رادیو تنها راه ارتباطی‌اش با دنیای شهرنشینی بود.

نجفی قبل از کار تصویری کارش را در سال ۱۳۷۳ با رادیو شروع کرد. وی از شروع فعالیت خود می‌گوید: “وقتی اولین بار وارد سازمان شدم، احساس کردم به جایی رسیده‌ام که ایده‌آل من است.

همان‌طور که وقتی وارد دانشکده شده بودم، فکر می‌کردم مدینه فاضله‌ام است؛ اما در همان روز‌های اول شرایط طوری شد که تصمیم گرفتم فقط کار کنم که غذایی برای خوردن، جایی برای خوابیدن و تئاتری برای کار کردن داشته باشم.”

این هنرمند اولین تجربه سینمایی خود را با فیلم «سایه به سایه» به کارگردانی «علی ژکان» در سال ۱۳۷۵ کسب کرده‌است و سپس در فرار مرگبار و فصل پنجم ایفای نقش کرد.
از جمله فیلم‌های سینمایی که نجفی به عنوان بازیگر در آن‌ها حضور ژن خوک (۱۳۹۷)، تنگه ابوقریب (۱۳۹۶)، او خوب سنگ می‌زند (۱۳۹۱)
خاکستر و برف (۱۳۹۱)، آقای مدیر (۱۳۹۰) و ستایش یک و دو و سه و …حضور داشته است.

وی متاهل است و ازدواج کرده که ثمره آن یک فرزند پسر به نام مانی است که متولد ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۲ است.

او در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و تاکنون قطعه های موسیقی گلن آتلی در سال ۱۳۹۲ و لی‌لی‌حوضک در سال ۱۳۹۶ را منتشر کرده است

Visits: 8