برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی/اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی/اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت موکب شهدای مدافع حرم اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند سالهای قبل در راستای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه فعال می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح شمیم خدمت که با هدف انگیزه دادن و ایجاد اعتماد به نفس در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس اجرای این طرح برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی حتما نباید سرمایه کلان داشته باشیم با سرمایه اندک هم می شود کسب و کار راه انداخت.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به ظرفیت‌های وسیع و فضاهای ِآموزشی که در بقاع متبرکه شاخص ایجاد شده و با تاکید بر اینکه ما مسئولیم که از این ظرفیت‌ها در راستای تعالی جامعه استفاده کنیم، گفت: اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که امام‌زادگان تنها محل برنامه های عبادی است، ولی با مراجعه به روایات مختلف از پیامبر اسلام و ائمه معصومین، اهمیت پرداختن به موضوع کسب و کار بیش از پیش برای ما روشن می شود. پیامبر(ص) می فرمایند: اگر عبادت ۱۰ جز داشته باشد ۹ جز آن کسب روزی حلال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهترین کار، خدمت به مردم است و سیره اهل بیت(ع) بوده است، اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرماید، کسی که برای امرار معاش خانواده در تلاش است همانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به سیاست گذاری و جهت دهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال با تاکید ایشان بر بحث اشتعال و تولید اشاره کرد و افزود: بر اساس اجرای این طرح برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی حتما نباید سرمایه کلان داشته باشیم بلکه با سرمایه اندک هم می شود کسب و کار راه انداخت.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در فضای مجازی نیز اینگونه فعالیت‌ها دنبال می شود و بازارهای رقابتی به وجودآمده، در ادامه معتقدیم خیلی اقدامات دیگر نیز جای کار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بدیهی است در سال جدید که سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است، انتظار می رود بیش از گذشته از ظرفیت و جایگاه امام‌زادگان همچنین ظرفیت موقوفات در راستای تحقق شعار سال گام های مهم و اساسی برداشته شود.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی ادامه داد: در اجرای شیوه نامه های طرح شمیم خدمت سه گام مهم و اساسی باید برداشته شود که گام نخست، آموزش و توانمندسازی، گام دوم کمک به ایجاد و زمینه اشتغال و گام سوم بازاریابی و فروش محصولات تولیدی است.

عباس نصیرالاسلامی با اشاره به بایسته های اجرای طرح شمیم خدمت عنوان کرد: اولویت بندی آموزش و توانمندسازی خدام بقاع متبرکه و خانواده های آنها، ضرورت استفاده از مشاوران، نخبگان، دانشگاهیان و صاحبنظران همچنین تعامل و استفاده از ظرفیت های نهادهای دولتی و خصوصی در جهت تحقق این طرح و بهره وری بالا امری ضروری است.

نصیرالاسلامی از کلیه کارآفرینان برای ایجاد اشتغال پایدار به صورت مستقیم در بقاع متبرکه و غیر مستقیم در منازل افراد جویای کار دعوت کرد که با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه در این کار خیر و خداپسندانه شرکت نمایند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت موکب شهدای مدافع حرم اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند سالهای قبل در راستای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه فعال می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  «موکب شهدای مدافع حرم » واقع در مرز شلمچه سه راه یادمان ‌و در کنار پارکینگ بزرگ اربعین، اجتماعی است از همه دلدادگان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) که در این سالها بار پذیرایی از زوار حسینی را در کنار سایر مواکب در مرز شلمچه استان خوزستان برعهده دارد.

نصیرالاسلامی افزود: با توجه به افزایش چشمگیر تعداد زوار در سال‌های اخیر، بر آن شدیم با نذورات مردمی و کمک های واقفین و خیرین به موکب شهدای مدافع حرم در اربعین حسینی زمینه پذیرایی و اسکان زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام و خدمات فرهنگی را فراهم آوریم.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موکب شهدای مدافع حرم از سال‌های قبل تاکنون به نمایندگی از بقاع متبرکه و واقفین خیراندیش کهگیلویه و بویراحمدی در مرز شلمچه مستقر بوده است و در نظر دارد نذورات حسینی عزیزان را به موکب شهدای مدافع حرم در زمینه پذیرایی و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اختصاص دهد.جهت واریز کمک های نقدی خود میتوانید از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۴۲۰۲ به نام طرح اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام نمایید.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در پایان گفت: ویژه برنامه های اربعین حسینی بصورت ویژه در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

Visits: 16