زندگی نامه مهدی حسینی نیا/آثار و افتخارات
زندگی نامه مهدی حسینی نیا/آثار و افتخارات
مهدی حسینی‌نیا بازیگر ایرانی است. بازیگری را نخستین‌بار از سال ۱۳۸۹ و فیلم اینجا بدون من شروع کرد. در میان سایر نقش‌هایش، او نقش مکملی در متری شیش و نیم و برادران لیلا ساختهٔ سعید روستایی و نیز شنای پروانه و یاغی ساختهٔ محمد کارت داشته‌است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آقای حسینی‌نیا در بیست و هشتمین روز شهریور ماه سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد، لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارد. او بازیگر کاملا محافظه‌کاری است و حتی صفحه اینستاگرام نیز ندارد.

مهدی حسینی نیا از سال ۱۳۸۸ به صورت حرفه ای با تئاتر آغاز کرد .

او برای اولین بار با بازی در «باغ قرمز» به کاگردانی امیر سماواتی ، سال بعد از آن (۱۳۸۹) با فیلم سینمایی «اینجا بدون من» در سینمای ایران جلوی دوربین رفت. در سال ۹۲ در «روایت ناپدید شدن مریم» دیده شد و به خوبی درخشید.

مهدی حسینی نیا در فیلم های مشهوری چون «متری شش و نیم» ، «فروشنده» ، « ما همه با هم هستیم» نیز به ایفای نقش پرداخته است .

بیشترین شهرت حسینی نیا با بازی در نقش مصیب در سال ۱۳۹۸ بود بار دیگر به خوبی درخشید و با بازیگران مطرحی مانند امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان و ایمان صفا همبازی شد.در سریال میخواهم زنده بمانم در نقش و متری شیش و نیم به دست آمد.

مهدی حسینی نیا در جدیدترین اثر هنری خود در نقش منصور و فیلم دسته دختران بازی کرده است.

او برنده تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری از یازدهمین دوره‌ جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برای فیلم کوتاه بی‌ریختی به کارگردانی محمد رحمتی در سال ۱۴۰۰ شد.

Visits: 6