زندگی نامه سعید شیخ زاده/بازیگر و گوینده
زندگی نامه سعید شیخ زاده/بازیگر و گوینده
سعید شیخ زاده متواد ۲۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران بازیگر ، مجری و دوبلور است، تحصیلکرده رشته ریاضی فیزیک و در مقطع دبیرستان و فوق دیپلم کامیپوتر می باشد که از ۱۱ سالگی بازیگری را شروع کرد اما در عرصه دوبله درخشید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سعید شیخ زاده در ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. در یازده سالگی به طور اتفاقی با پیشنهاد دوست پدرش که دستیار کارگردان بود وارد عرصه بازیگری شد. در همان سال با صدای منحصر به فردی که داشت به هنر گویندگی و دوبلاژ نیز کشیده شد.

تحصیلات او دیپلم ریاضی فیزیک و لیسانس رشته عکاسی و کامپیوتر است. سعید شیخ زاده در حال حاضر یکی از گویندگان و مدیر دوبلاژ‌های سرشناس و مقتدر سینما و تلویزیون محسوب می‌شود که آثار قابل توجهی را ارائه داده است. همچنین او یکی از مجری‌های محبوب برنامه‌های مختلف تلویزیونی است. 

سعید شیخ زاده در سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد دوست پدرش آقای کشفی، که دستیار کارگردان فیلم «پلنگ» بود، برای بازیگری در این فیلم به کارگردان فیلم؛ آقای فریبرز صالح معرفی شد و پس از قبول شدن در تست بازیگری برای نقش پسربچه بختیاری انتخاب شد.

همین بازی راه را برای فعالیت‌های هنری او در سینما و تلویزیون باز کرد. اگرچه بازیگری در سینما را پس از مدتی کنار گذاشت، اما او را همچنان در تلویزیون به عنوان بازیگر و مجری می‌بینیم و صدای او را نیز در فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف می‌شنویم.  

سعید شیخ زاده فرزند دوم یک خانواده نسبتا پرجمعیت با یک خواهر بزرگتر و پنج برادر کوچکتر با نام های وحید، فرید، نوید و شایان است.

خانواده او قبل از فعالیت های هنری سعید، در زمینه سینما و تلویزیون هیچ فعالیتی نداشته‌اند اما پس از او، برادر کوچکترش «وحید شیخ زاده» نیز به بازیگری و گویندگی روی آورد. گفتنی است دو برادر دیگر او فرید و نوید نیز در چند فیلم بازیگری کرده اما به خاطر نداشتن علاقه، این حرفه را ادامه نداده‌اند.

سعید شیخ زاده چند سالیست ازدواج کرده و متاهل است اما تاکنون عکسی از همسرش منتشر نشده است.

سعید شیخ زاده آخرین بار در قامت بازیگر سال ۸۸ در سریال سال های مشروطه در نقش ناصرالدین ظاهر شد

می گوید همچنان علاقه دارم بازیگری را تجربه کنم اما نمی خواهم در هر کاری حاضر باشم و منتظرم پیشنهاد خوبیم تا من را وسوسه کند دوباره به بازیگری برگردم

Visits: 16