زندگی مرتضی امینی تبار/بازیگر تاجیک
زندگی مرتضی امینی تبار/بازیگر تاجیک
مرتضی امینی تبار متولد ۱۶ مرداد ۱۳۷۸ در قم، بازیگر سینما و تلویزیون است، تحصیلکرده رشته بازیگری می باشد که با تئاتر دانشجویی شروع کرد و در ۲۱ سالگی با فصل اول سریال زخم کاری در نقش میثم به شهرت رسید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مرتضی امینی تبار بازیگر سینما متولد ۱۶ مردادماه سال ۱۳۷۸ در قم و ملیتی افغانستانی دارد.پدر و مادر مرتضی امینی تبار از اقوام تاجیک می‌باشند که در سال ۱۳۷۵ به ایران مهاجرت کردند و در شهر قم ساکن شدند.مرتضی امینی تبار یک خواهر هم به نام لیلا دارد.

مرتضی امینی تبار در رشته بازیگری درس خوانده و فعالیت هنری خود را با تئاتر دانشجویی آغاز کرده است.

او از دوران نوجوانی به بازیگری و مجریگری علاقه داشت، و در سال ۱۳۹۳ زمانی که در ۱۵ سال داشت به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شد.

شروع فعالیت هنری مرتضی امینی تبار مربوط به بازی در تئاتر در شهر قم است.او از ۱۷ سالگی تئاتر را به صورت حرفه ای آغاز کرد اما بعد از یکسال در رشته بازیگری پذیرفته شد و به تهران رفت و در آنجا به تحصیل پرداخت.

اما از مرداد ماه ۱۳۹۷ برای بازی در نمایش «راز بقاء» به کارگردانی صالح علوی زاده بصورت جدی کار تئاتر را شروع کرد.در ادامه به علت بازی درخشانش در نمایش «بی مکان» به کارگردانی لعبت شعار حضور پیدا کرد.

مرتضی امینی تبار برای بازی در نمایش «چهلم» از امیر پیشوایی و «مشاهیر» از افشین واعظی به جایگاه خوبی در این حرفه دست پیدا کرد.

اما اوج موفقیت و شهرت او مربوط به سال ۱۴۰۰ و بازی در سریال «زخم کاری» است. همانطور که گفته شد او در این سریال نقش میثم جوان عاشق پیشه را برعهده داشت و نقش مقابل او یعنی مائده را خانم سارا حاتمی بازی کردند. او عنوان کرده است استاد تئاترش آقای «کیومرث مرادی» پیشنهاد تست نقش میثم در سریال زخم کاری را به او داده است.

مرتضی امینی تبار ازدواج نکرده است و در حال حاضر مجرد می باشد.

Visits: 18