زندگی نامه عبدالرضا اکبری/بازیگر و کارگردان
زندگی نامه عبدالرضا اکبری/بازیگر و کارگردان
عبدالرضا اکبری متولد ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در کرمان ، بازیگر سینما و تلویزیون است، لیسانس رشته مدیریت روابط عمومی و مدرک معادل فوق لیسانس بازیگری از وزارت فرهنگ و ارشاد و دکترای هنر از بنیاد علوم و فنون دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،عبدالرضا اکبری، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی در ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در شهر بافت استان کرمان متولد شد. او دارای لیسانس رشته مدیریت روابط عمومی و مدرک معادل فوق لیسانس بازیگری از وزارت فرهنگ و ارشاد و دکترای هنر از بنیاد علوم و فنون است.

اکبری، از سن ۱۶ سالگی جذب کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر موسوم به گروه تئاتر نجف آباد را تأسیس کردند. اولین مربی آنها داریوش مؤدبیان بود و بعدها بهزاد فراهانی این سمت را بعهده گرفت و گروه تئاتر کوچ را تشکیل دادند.

فعالیت آنها تا سال ۱۳۶۰ ادامه پیدا کرد و با منحل شدن گروه به تلویزیون آمد. او از سال ۶۱ در چندین تله تئاتر شرکت کرد و از این طریق با فیلم “زندان دوله تو” کنار اصغر محبی و احمدرضا درویش به سینما راه یافت و توانست در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد.

او از سال ۱۳۶۵ با سریال “بی پناه” به کارگردای علیرضا داوودنژاد به شهرت رسید سپس در سریال “لبخند زندگی” سال ۱۳۷۲ هم حضور موفقی داشت. اوج شهرت او با بازی در سریال “تولدی دیگر” به کاگردانی داریوش فرهنگ در سال ۷۷ رقم خورد.

او دو پسر بنام های عرفان و پندار اکبری دارد ، پندار وارد عرصه بازیگری شده و عرفان تحصیلکرده رشته روابط عمومی است

Visits: 14