نصیرالاسلامی ؛ هیجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی
نصیرالاسلامی ؛ هیجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت مراسم عزاداری و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در هیجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت مراسم عزاداری و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در هیجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خیل عزاداران حسینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت بقاع متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها ، بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام در شهرستان گچساران ، بقعه متبرکه امامزاده سید محمید علیه السلام ، بقعه متبرکه امامزاده میرسالار علیه السلام در شهرستان کهگیلویه ، بقعه متبرکه امامزاده شاه حمزه علیه السلام و بقعه متبرکه امامزاده بی بی رشیده سلام الله علیها در شهرستان چرام ، بقعه متبرکه امامزاده مختار علیه السلام در شهرستان بویراحمد ،بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام روستای درب کلات ، بقعه متبرکه امامزاده بی بی زهرا خاتون سلام الله علیها روستای کره در شهرستان دنا ، بقعه متبرکه امامزاده سید محمد روستای سرآبیز و بقعه متبرکه امامزاده سید شمس الدین علیه السلام در شهرستان باشت و بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم اسدالله علیه السلام در شهرستان بهمئی میزبان عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی بوده اند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه که بصورت مشترک توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده است در روز اربعین حسینی در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بوده و خدمت به زائران حسینی در این موکب تا پنج روز آینده ادامه خواهد داشت‌.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت موکب حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها ،موکب چهارده معصوم علیه السلام بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام و موکب شهدای منطقه خیرآباد بقعه متبرکه امامزاده قطب الدین علیه السلام شهرستان گچساران در این ایام به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پرداختند که از همه مسیولین و دست اندرکاران این مواکب تقدیر و تشکر بعمل می آید.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به برگزاری این عزاداری ها در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهر دهدشت،بقعه متبرکه امامزاده عبدالله علیه السلام شهر چیتاب، بقعه متبرکه امامزاده قیاس علیه السلام شهرستان بویراحمد و قدمگاه امیرالمومنین در روستای بی بی جان آباد شهرستان گچساران، بیان کرد: در شهرستان دنا مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام از محل مرقد مطهر امامزاده سید محمد علیه السلام شهر سی سخت سی سخت به سمت امامزادگان واجب التعظیم علیه السلام دهستان کریک برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی ضمن اشاره به اینکه برای موضوع اربعین و برپایی موکب‌های اربعینی به‌طور خاص موقوفه ثبت شده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، گفت: واقفان می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه و بهره‌گیری از مشاوره وقف به نیازهای جامعه آگاه شده و براساس آن وقفی را انجام دهند که این امر باعث خیر دنیا و آخرت خواهد شد، چرا که به مردم نیز خیر خواهد رساند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال‌هاست که زائران و جاماندگان از زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در روز اربعین، برای درک ذره‌ای از عشق امام حسین علیه السلام، با پای پیاده در روز اربعین به زیارت بقاع متبرکه مشرف می شوند. امسال نیز که کرونا فروکش کرده و در بسیار از نقاط رنگ باخته است، این مراسم پرشورتر از همیشه با حضور دلباختگان به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و در جوار هیجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و برگزار شده است. حاضران در طی این مسیر با شعارهای «لبیک یا حسین»و «لبیک یا زینب» عشق و ارادت خود را به حضرت سید الشهدا علیه السلام و اهل بیت وی را ابراز کرده و به سینه زنی و عزاداری می پردازند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: مراسم عزاداری شب اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

Visits: 21