بهره مندی ۱۳۹۱ زوج نابارور کهگیلویه وبویراحمدی از خدمات بیمه سلامت
بهره مندی ۱۳۹۱ زوج نابارور کهگیلویه وبویراحمدی از خدمات بیمه سلامت
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت:یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور ساکن استان در سامانه های بیمه سلامت برای دریافت خدمات درمان ناباروری نشاندار و پرونده الکترونیک تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،فروغ شباهنگ روز چهارشنبه اظهار کرد: ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی ، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می باشد.

وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیات وزیران در اسفند ماه ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان می باشد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

شباهنگ همچنین از پرداخت یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی استان خبر داد.

وی تاکید کرد: این اعتبار به منظور پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت روال منطقی و تا حدودی قابل قبول را در پرداخت مطالبات بخش های دولتی و خصوصی در حوزه های بستری و سرپایی در پیش گرفته که بر این اساس ۱۹۵ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستانهای دولتی دانشگاهی تا آبان ماه ۱۴۰۲، ۷۹۹ میلیارد ریال سطح یک و موسسات خصوصی تا دی ماه پرداخت شده استسرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد ابراز امیدواری کرد که این پرداخت ها موجب ارتقاء سطح رضایتمندی مراکز ارائه دهنده خدمات و قاعدتاً به تبع آن رضایت بیمه شدگان در دریافت خدمات درمانی را سبب خواهد شد.خانم شباهنگ تصریح کرد بیش از۱۴۷۲ موسسه درمانی سطح استان با این اداره کل طرف قرارداد هستند که به ۷۰درصد از جمعیت استان که تحت پوشش بیمه سلامت می باشند ، خدمات درمانی مورد نیاز ارائه می نمایند.

Visits: 1