عباس نصیرالاسلامی؛ وقف برای ساخت زائر سرای حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه
عباس نصیرالاسلامی؛ وقف برای ساخت زائر سرای حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه
عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهمترین نیازهای امروز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها شهرستان گچساران، کمک واقفین و خیرین برای ساخت زائر سرای حرم مطهر است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهمترین نیازهای امروز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها شهرستان گچساران، کمک واقفین و خیرین برای ساخت زائر سرای حرم مطهر و تکمیل زیرساخت های عمرانی مورد نیاز زائران در این بارگاه منور است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود بقعه متبرکه حضرت بی‌بی حکیمه سلام الله علیها دختر امام موسی کاظم علیه السلام در دهستانی به همین نام و وجود هشت بقعه متبرکه در این دهستان، پتانسیل عظیمی برای تبدیل شدن به منطقه هدف گردشگری مذهبی و فرهنگی را دارا می‌باشد. بی‌گمان این حرم مطهر میزبان مهربانی است که ترنم زلال گنبدش محرم دل‌های درد مند گردشگرانی است که به قصد زیارت و سیاحت، این منطقه گردشگری را مقصد تبلور اعتقادشان می‌دانند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: حرم مطهر در سالهای اخیر و قبل از شیوع ویروس کرونا به ویژه در ایام نوروز میزبان زائران فراوانی است. دلدادگانی که از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به این مکان مقدس می‌آیند تا به طراوت جسم و روح دست یابند.

عباس نصیرالاسلامی گفت: هر چند امکانات رفاهی ـ زیارتی را در ساخت معماری جدید پیش بینی نموده که می‌توان به زائر سرا، ساختمان رفاهی، امکانات بهداشتی، پارکینگ اردوگاه و بازگشایی حرم و… اشاره کرد اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که با مرتفع نمودن آنها می‌توان پاسخگوی خدمات رفاهی سیل عظیم گردشگران به این منطقه فرهنگی ـ مذهبی بود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاهی مشاهده می‌ شود برخی از زائران و مجاورین در هنگام اهدای نذورات خود به بقاع متبرکه تأکید دارند که نذورات شان در زمینه‌ای خاص هزینه شود به همین منظور برای هر امامزاده چهار شماره کارت اعلام شده است.

عباس نصیرالاسلامی ادامه داد: شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های عمرانی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های فرهنگی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با هزینه‌های جاری بقعه شامل حقوق خدام، هزینه‌های مصرفی و انرژی و … و یک شماره کارت هم مخصوص نذورات ضریح در نظر گرفته‌ شده که نذورات مطلق است و در تمامی زمینه‌های سه‌گانه فوق قابل‌مصرف است.

نصیرالاسلامی گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۶۳۳ جهت فعالیت های عمرانی در حرم مطهر، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۵۲۶ جهت فعالیت های فرهنگی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۷۴۰ جهت برنامه های مدیریتی حرم مطهر و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۴۱۹ به نام ضریح مطهر بقعه متبرکه امام زاده بی بی حکیمه (س) هستند.

Visits: 4