سوگواره بصیرت عاشورایی فرصتی برای تبلیغ فرهنگ وقف برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام
سوگواره بصیرت عاشورایی فرصتی برای تبلیغ فرهنگ وقف برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مراسم عزاداری بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام در شهرستان بویراحمد گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی فرصتی برای تبلیغ فرهنگ وقف برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و وقف برای زائران اربعین حسینی است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در شب پنجم محرم از برنامه عزاداری بقعه متبرکه امامزاده مختار علیه السلام در شهرستان بویراحمد که در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار میشود بازدید به عمل آورده و گفت:امام صادق(ع) به جعفر بن عفان فرمود: هیچ کس نیست که درباره حسین (ع) شعری بسراید و بگرید و با آن بگریاند مگر آن که خداوند، بهشت را بر او واجب می کند و او را می آمرزد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اجرای برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی گفتند : ماه محرم فرصتی برای تبلیغ فرهنگ وقف برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و وقف برای زائران اربعین حسینی است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف تجلی نوع دوستی و دیگرخواهی است. دین مبین اسلام که دینی اجتماعی است با تأکید بر وقف، این حس نوع دوستی را بارور کرد. گرچه کلمه وقف در قرآن نیامده اما ده ها تعبیر انفاق، احسان، حسنه، سبیل الله، ایثار، باقیات الصالحات و صدقه کلیدواژه هایی هستند که حاکی از اهمیت وقف است؛ زیرا وقف بر همه این ها قابل تطبیق است و از مصادیق بارز آن هاست.وقف خود یکی از راه های تعظیم شعائر است؛ زیرا وقف مساجد، مدرسه ها، حوزه ها، حسینیه ها در نهایت موجب تقویت اسلام است.

Visits: 12