زندگی نامه کوروش تهامی/عکس تهامی و همسرش
زندگی نامه کوروش تهامی/عکس تهامی و همسرش
کوروش تهامی متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دنشگاه آزاد می باشد که از کودکی میخواست دکتر شود ، اما حالا بازی می کند و تجربه اجرا ، نوازندگی و خوانندگی هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،کورش تهامی متولد ۴ فروردین ۱۳۵۰ در تهران” بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که در زمینه موسیقی و آواز نیز فعالیت می‌کند. 

او که در کودکی می‌خواست در آینده پزشک شود در نوجوانی و دوره دبیرستان به هنر بازیگری علاقه‌مند شد. این علاقه او را به تحصیل در رشته تئاتر سوق داد. او فارغ التحصیل مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد در رشته تئاتر است و تئاتر‌های بسیاری از او به نمایش در آمده است. او در کارنامه هنری خود سابقه نوازندگی، خوانندگی و مجری‌گری نیز دارد و در یک فیلم عروسکی نیز گویندگی کرده است. 

کورش تهامی کـه با بازی در تئاتر فعالیت بازیگری خودرا آغاز کرده ودر همین رشته نیز تحصیل کرده اسـت؛ برای اولین بار درسال ۱۳۷۵ ودر ۲۵ سالگی با بازی در فیلم «سینما سینماست» در نقش ایمان نامزد ماندانا، در سینما حضور یافت و سال بعد در ۱۳۷۶ با بازی در مجموعه تلویزیونی «فردا دیر اسـت» وارد تلویزیون شد.

کورش تهامی در زمینه موسیقی و آواز نیز فعالیت دارد. او تنبک و دف مینوازد و زمانی نیز بـه تدریس و آموزش نواختن این دو ساز پرداخته اسـت. از فعالیت‌های او در زمینه موسیقی میتوان بـه آواز خواندن در سریال روزی روزگاری با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی اشاره کرد.

زمانی کـه سرود «ای ایران» توسط برخی هنرمندان خوانده شد او هم خواندن و هم نواختن دف را در اجرای آن بـه عهده داشت. در مراسم شانزدهمین جشن حافظ نیز قطعهٔ «چریک» از ترانه‌های علی کمارجی، توسط کورش تهامی و رضا یزدانی بـه صورت دو صدایی اجرا شد. او در سریال «آشوب» نیز کـه نقش یک خواننده را بازی می کرد بـه اجرای آوازهایی پرداخته اسـت.

کوروش تهامی برای اولین بار با شبنم طلوعی «بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس» ازدواج کرد اما این ازدواج بـه جدایی انجامید. شبنم طلوعی از سال ۱۳۸۳ بـه دلیل گرایش بـه فرقه‌ی بهاییت و محرومیت از بازی، از کشور خارج شده و اکنون در پاریس زندگی میکند.

پونه یزدانی همسر دوم کورش تهامی‌ اسـت. کورش تهامی تعریف می کند: نحوه آشنایی مـا خیلی هنری بود، همسرم برای خرید یک سی‌ دی موسیقی وارد مغازه‌ ای شد که مـن هم داشتم از آنجا خرید می‌‌کردم و اتفاقا مـن هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم.

وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی‌ شود، وارد معرکه شدم و با توضیحاتم که البته کمی هم مخصوص بود، مغازه‌ دار را متوجه کردم آن موسیقی کار کیست و خواننده آن آلبوم چـه کسی اسـت. اولین جرقه آشنایی مـا آنجا بودو بعد هم رفت‌ و آمد‌های معمول و خواستگاری… این زوج هنوز فرزندی ندارند.

Visits: 38