زندگی نامه امیرعلی دانایی/از فوتبال حرفه ای تا بازیگری
زندگی نامه امیرعلی دانایی/از فوتبال حرفه ای تا بازیگری
امیرعلی دانایی متولد ۲۴ دی ۱۳۵۹ در تهران، بازیگر ، مدل و مجری است، فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است که از بازیکنی فوتبال در باشگاه استقلال شروع کرد سپس وارد عرصه مدلینگ شد و حالا بازی میکند

به گزارش پایگاه خبری شباویز،امیرعلی دانایی متولد ۲۴ دی ۱۳۵۹ – تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است، بازیکن حرفه ای فوتبال در باشگاه استقلال بود حالا بازیگر شده و مدل معروفی می باشد.

امیرعلی دانایی در خانواده ای متولد شد که پدرش تحصیلات عالیه دانشگاهی داشت و علاقه شدیدی به ادامه تحصیل فرزندش داشت اما امیرعلی عاشق فوتبال بود و به گفته خود : از کودکی علاقه شدیدی به فوتبال داشتم و از نوجوانی تا ۲۳ سالگی فوتبالیست حرفه ای و شاگرد آقای پرویز ابوطالب بودم و یک دوره تیم ملی نوجوانان و یک دوره تیم ملی جوانان دعوت شدم.

همینطور بازیکن تیم امید استقلال بودم و با خیلی از بازیکنانی که الان دارند در این تیم بازی می کنند در آن تیم همبازی بودیم اما متاسفانه آسیب دیدگی زانو برایم پیش آمد و منجر به این شدکه دیگر فوتبال بازی نکنم.

این بازیگر جوان سریال کلاه پهلوی در سنین جوانی و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به عنوان مدلینگ برای یک برند تبلیغ میکرد و به واسطه شناخته شدن در این حرفه و معرفی محمدرضا شریفی نیا به سیدضیاء الدین دری به عنوان بازیگر نقش اول کلاه پهلوی انتخاب شد و در ۱۵ تیر ۸۵ اولین پلان سریال کلاه پهلوی را بازی کرد.

مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳ با حضور امیرعلی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مهمان ویژه برنامه از شبکه نسیم پخش شد.

امیرعلی دانایی بعد از آسیب دیدگی زانو مدتی را خارج از ایران زندگی کرد و با وجود اینکه تصمیمی به بازگشت نداشت اما به ایران بازگشت و در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد و وارد حرفه بازیگری شد.

پس از بازی در کلاه پهلوی کم کم پای امیرعلی دانایی به فیلم های سینمایی هم باز شد. در سه درجه تب ، مقابل بازیگرانی چون رضا عطاران و الهام حمیدی بازی کرد و شانس بازی در فیلم هایی از داریوش مهرجویی (اشباح) و بهروز افخمی (آذر ، شهدخت ، پرویز و دیگران) را هم به دست آورد.

Visits: 3