زندگی نامه کاظم بلوچی/بازیگر پیشکسوت
زندگی نامه کاظم بلوچی/بازیگر پیشکسوت
کاظم بلوچی متولد ۱۳۳۵ در شیراز، بازیگر است، فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر است، بجز بازیگری، کارگردان و فیلمنامه نویس می باشد و چندین سال در رادیو نیز کار کرده است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،کاظم بلوچی متولد ۱۳۳۵ در شیراز ، کارگردان ، فیلم نامه نویس و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است. فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است.

میگوید در یک خانواده متوسط زندگی می کردم. پدرم عطار بود و مادر هم طبیعتا خانه دار. مادرم در ابتدا خانه دار نبود و در آموزش و پرورش کار می کرد.پدر مادرم ، شاعر بزرگی بود. از نظر فرهنگی ، مادرم خیلی به من کمک کرد ، خودش هم دست به قلم بود.

سه تا برادر و یک خواهر یم. یک برادر بزرگتر از خودم دارم و یک برادر و یک خواهر هم کوچکتر از خودم دارم که شکر خدا بسیار در مشاغل خودشان بچه های موفقی هستند.

وقتی آقای دستغیب می رفتند روی منبر ، از مردم صلوات می گرفتم یا بخشهایی از ادعیه را می خوندم و این قبیل کارها که خیلی دوست داشتم ، ایشان با خنده به من می گفت : تُخسی تو! تُخسی!

کاظم بلوچی فعالیت هنری خود را با بازیگری از دوران مدرسه در تئاتر شروع کرده و به کمک دوستان دوران دبیرستانش یک گروه تئاتر تشکیل میدهد. با مهاجرت به تهران و مدتی کار در رادیو فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر «ساکت» به کارگردانی جعفر والی آغاز کرد.

اولین استارت بازیگری در سینما را در سال ۱۳۵۶ در قبل از انقلاب با فیلم گزارش عباس کیارستمی زد و وارد بازیگری حرفه ای شد اولین کار بعد از انقلابش بازی در فیلم صاعقه در سال ۶۳ بود.

اوج شهرت و مشهور شدن بلوچی در سال ۱۳۷۴ با سریال عیاران و سریال میوه ممنوعه در سال ۸۶، آمین سال ۹۴ و برادر در سال ۹۵ بوده است.

وی فعالیت کارگردانی را از سال ۱۳۶۷ با نوشتن و کارگردانی فیلم ارثیه شروع کرد. همچنین در سال ۱۳۷۱ با سریال حماسه ایثار وارد تلویزیون شد و تا سال ۹۱ چندین فیلم و سریال را کارگردانی کرد.

Visits: 14