زندگی نامه افشین سنگ چاپ/بازیگر و کارگردان
زندگی نامه افشین سنگ چاپ/بازیگر و کارگردان
افشین سنگ چاپ متولد تیر ۱۳۴۷ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر می باشد با تئاتر وار شد و با تلویزیون به شهرت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،افشین سنگچاپ متولد ۲۸ تیرماه سال ۱۳۴۷ در تهران است. او بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. افشین سنگچاپ فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر است.

او علاوه بر بازیگری در چندین کار تجربه‌ی دستیار کارگردانی و بازیگردانی نیز دارد. آقای سنگچاپ علاوه بر حرفه بازیگری، به تدریس در موسسه‌ی نگاه نو در شهر اهواز نیز مشغول بوده است.

افشین سنگ چاپ در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمده است و تنها یک خواهر کوچکتر از خودش دارد، خواهرش متاهل می باشد و دو فرزند دارد. پدر و مادر افشین اهل استان گیلان هستند ولی او در تهران در خیابان ۱۷ شهریور به دنیا آمده است. به گفته خودش: پدرش در کار مطبوعات و روزنامه نگاری بوده است.

آقای سنگ چاپ در سال ۱۳۶۰ در دوران جنگ ایران و عراق که در سن ۱۵ سالگی بود به مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما رفت، سپس بعد از دو سال فارغ التحصیل شد.

تا اینکه او با آقای مجتبی یاسینی کارگردان ایرانی آشنا شد که باعث شد در سال ۱۳۶۴ در سن ۱۷ سالگی با سریال « ما می توانیم» جلوی دوربین قرار بگیرد.

افشین پس از نخستین تجربه در سال ۱۳۶۹ با سریال های «چاق و لاغر و مامور سوم» و «النگ و دولنگ» فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۸۴ با سریال پرمخاطب « متهم گریخت» کاری از رضا عطاران چهره اش شناخته شد. او در سال ۱۳۷۸ در سن ۳۱ سالگی با فیلم سینمایی «دارا و ندار» با کارگردانی و نویسندگی فریدون حسن پور وارد سینما شد.

پس از بازی در سریال متهم گریخت، او برای بازی در سریال های صاحبدلان (۱۳۸۵)، پایتخت (۱۳۸۹)، یادآوری (۱۳۹۲)، رهایی (۱۳۹۳)، هفت سنگ (۱۳۹۳)، لیسانسه ها (۱۳۹۶)، فوق لیسانسه ها (۱۳۹۸)، وارش (۱۳۹۸)، پدر پسری (۱۳۹۹) و … دعوت شد.

ایشان از سال ۱۳۸۰ در سن ۳۳ سالگی با سریال « پلیس جوان» دستیار سیروس مقدم شد. وی به عنوان دستیار کارگردان در سریال هایی همچون روز حسرت (۱۳۸۷)، ریحانه (۱۳۸۴)، اغما (۱۳۸۶)، پیامک از دیار باقی (۱۳۸۷) و .. حضور داشت و همچنین در سال ۱۳۸۵ در سریال « نرگس» بازیگردان بود.

افشین سنگ چاپ متاهل است. او در سال ۱۳۷۵ در سن ۲۸ سالگی با همسرش « بهار حقیقی» ازدواج کرد و پس از ۱۲ سال به لطف پروردگار صاحب یک فرزند دختر به نام حورا شدند.

بهار حقیقی متولد ۲۵ آذر ماه سال ۱۳۵۱ می باشد. همچنین ایشان فوق لیسانس کارگردانی، بازیگری از دانشکده هنر و معماری دارد. فعالیت ایشان در تلویزیون بیشتر به عنوان مدیر برنامه ریزی و نویسندگی بوده است.

Visits: 11