زندگی نامه مهدی رسولی/مداح اهل بیت
زندگی نامه مهدی رسولی/مداح اهل بیت
مهدی رسولی متولد 12 مرداد 1367 در زنجان، مداح اهل بیت است فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه سراسری زنجان و لیسانس مدیریت امور فرهنگی و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه دارالحدیث می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، مهدی رسولی متولد ۱۲ مرداد ۱۳۶۷ در زنجان، مداح اهل بیت است.فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه سراسری زنجان و لیسانس مدیریت امور فرهنگی و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه دارالحدیث می باشد.

در زنجان و در خانواده مذهبی و تورک زبان، از جنس انقلابی بزرگ شد و تنها یک برادر بنام محمد دارد، پدرشان هم دو سال بعد از پایان جنگ به شهادت رسیده است.

او در مصاحبه هایش گفته که من بچه عملیات مرصاد هستم، یک هفته بعد از عملیات مرصاد به دنیا آمدم و از نعمت خواهر محروم هستیم.

مهدی رسولی دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شاهد گذرانده است و در دبیرستان و پیش دانشگاهی هم در مدرسه نمونه دولتی تحصیل کرده است.
او علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه امام صادق و دانشگاه های حوزه داشت اما به خاطر مادرش که نمی توانست از او جدا شود در همان زنجان ماند و به تحصیل ادامه داد.
در نهایت او فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه سراسری زنجان و لیسانس مدیریت امور فرهنگی و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه دارالحدیث است. در کنار تحصیل در حوزه علمیه هم مشغول گذراندن درس هاى طلبگى است.
حاج مهدی رسولی در سال ۱۳۸۸ زمانی که ۲۱ ساله بود با یک خانواده مذهبی از سادات و انقلابیون که از دوستان مرحوم پدرش بودند ازدواج کردند.ثمره این ازدواج دو فرزند،یک پسر بنام «محمد جواد» و یک دختر بنام فاطمه است،در واقع مهدی رسولی نام پدرش را روی پسرش گذاشته است.
به گفته مهدی رسولی مادرش از کودکی او را همراه خود به مجالس مختلف روضه ها و جلسات امام حسین ( ع ) برده است،در حقیقت او از همان روزهای کودکی و با حضور در این جلسات به مداحی علاقه پیدا کرد.در مدرسه از همان کلاس های دوم و سوم خواندن قرآن و شرکت در گروه سرود و تواشیح را آغاز کرد و کم کم به مداحی روی آورد.

در دوره راهنمایی با جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران هیئتی به اسم علی اصغر ، وارثان شهدا رو تشکیل دادند و همین باعث شد تا او وارد عرصه مداحی شود، بعد از آن خیلی زود با هیئت رزمندگان زنجان آشنا شد و در ادامه توفیق حضور در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع) و در کنار حاج میثم مطیعی هم داشته است.حاج مهدی رسولی مداحی خود را به سه زبان فارسی ، عربی و ترکی ارائه می کند.

البته او علاقه زیادی به مداحی به زبان آذری دارد، چون معتقد است درون مایه و دوز حماسی زبان آذری بسیار بالاست و اثر گذاری بسیار بالایی دارد.به گفته حاج مهدی رسولی مداحی های آذری ، سوز بیشتری دارد.در عاشورا و فتنه ۸۸ اولین نوحه را در حسینه اعظم زنجان را به زبان عربی خواند و توانست جایگاه خوبی در میان مردم پیداکند.

Visits: 9