زندگی نامه آیدا فقیه زاده/بازیگر
زندگی نامه آیدا فقیه زاده/بازیگر
آیدا فقیه زاده متولد ۱۳۶۳ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آیدا فقیه زاده سال ۶۳ در تهران به دنیا آمده است ، او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر می‌باشد. پدرش مهندس کشاورز و مادرش بازخرید سازمان هواشناسی است، او یک خواهر دارد و در یک خانواده چهار نفری بدنیا امده است؛ می گوید بیشتر زمانش مشغول درس خواندن است.

او در مورد خانواده و تحصیلش می گوید: “من دختر بزرگ خانواده هستم ، خانواده دوست داشتندکه رشته دانشگاهی ام رشته ای جز بازیگری باشد و پیشنهاد دادند که در یک رشته فنی درس بخوانم، روی همین حساب من کامپیوتر خواندم.”

آیدا به دلیل علاقه به بازیگری، در سال ۱۳۸۷ به کلاس‌های بازیگری “امین تارخ” راه یافت. در اولین فعالیت حرفه‌ای خود در سریال “راه شیری” به کارگردانی عبدالحسین برزیده با امین تارخ هم بازی شد.

پس از آن در سال ۱۳۹۱ در سریال تلویزیونی “زمانه” در نقش “بهار” به ایفای نقش پرداخت.

او در سال ۱۳۹۲ در سریال “بچه‌های نسبتاً بد” به کارگردانی سیروس مقدم، در نقش “مرجان” بازی کرد. چنان‌که عنوان شده‌است، سیروس مقدم قصد داشت در سریال بچه‌های نسبتاً بد، “سحر قریشی” را به بازی بگیرد اما چند روز پیش از شروع تصویربرداری، اعلام شد قریشی ممنوع‌التصویر است و بنابراین تصمیم گرفت آیدا فقیه زاده را برای این نقش انتخاب کند. او اخیر بشدت کم فعالیت شده است

Visits: 32