زندگی نامه بهزاد خداویسی/ازدواج اول و دوم
زندگی نامه بهزاد خداویسی/ازدواج اول و دوم
بهزاد خداویسی متولد ۱۲ فروردین ۱۳۴۴ در تهران، بازیگر و کارگردان است، فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی و فوق لیسانس تهیه و تولید از دتنشکده هنرهای زیبا است که مدتی بعنوان چهره پرداز فعالیت می کرد و حالا می نویسد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،بهزاد خداویسی ۱۲ فروردین ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. او بازیگر، نویسنده و کارگردانی سینما و تلویزیون را در کارنامه خود دارد.

خداویسی پس از گذراندن دوره‌های بازیگری و کارگردانی در مقطع لیسانس در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران موفق شد مدرک ارشد خود را هم دریافت کند.

خداویسی علاوه بر بازیگری، به کار چهره پردازی هم مشغول بوده است. وی بیشتر از ۲۸ نمایشنامه، فیلم سینمایی و فیلم تلویزیونی را چهره پردازی کرده است.

خداویسی از سن ۹ سالگی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد حرفه بازیگری شد و نخستین تجربه بازیگری خود را با حضور در فیلم مستند جست و جو رقم زد. این فیلم ساخته برادرش، بهرام خداویسی بود.

بهزاد، فعالیت هنری خود را به صورت رسمی با فیلم تحفه‌ها در سال ۱۳۶۶ آغاز کرد. وی پس از آن در سال ۱۳۷۴ مقابل دوربین فیلم ضیافت قرار گرفت. او در این فیلم با فریبرز عرب نیا و پارسا پیروز فر، هم بازی بود. خداویسی سپس به سریال روزگار جوانی دعوت شد تا بیش از پیش شناخته شود. او در این سریال، ایفاگر نقش یک کارآگاه بود.

علاوه بر این، کتاب شعر در کوچه پس کوچه‌های ونیز را توسط انتشارات ادبی به چاپ رساند. خداویسی تاکنون ۸ فیلم کوتاه را کارگردانی کرده است که تعدادی از آنها در جشنواره‌های خارجی و داخلی با کسب جایزه همراه بوده است.

بهزاد در سال ۱۳۶۶ با دختری فرانسوی به نام استانژا ازدواج کرد، بهزاد و استانژا دارای یک پسر به نام آریامن و یک دختر به نام تیده آ شدند. هردوی آنها در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند. آنها به همراه مادر خود در فرانسه زندگی می‌کنند. استانژا خانه دار است.

بهزاد پس از جدایی از استانژا، در سال ۹۴ با سولماز اعتماد ازدواج کرد. وی ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ به دنیا آمد و شاعر و نویسنده است.

Visits: 7