زندگی نامه حمید ابراهیمی/بازیگر
زندگی نامه حمید ابراهیمی/بازیگر

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حمید ابراهیمی بازیگر ایرانی متولد سال ۱۳۴۹ و اهل رشت است . او علاوه بر بازیگری ، در نویسندگی و کارگردانی تئاتر هم فعال است، حمید ابراهیمی فارغ التحصیل رشته اطلاع رسانی و کتابداری در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد است . سال ۶۹ در ۱۹ ساگی با فیلم ای ایران به کارگردانی […]

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حمید ابراهیمی بازیگر ایرانی متولد سال ۱۳۴۹ و اهل رشت است . او علاوه بر بازیگری ، در نویسندگی و کارگردانی تئاتر هم فعال است، حمید ابراهیمی فارغ التحصیل رشته اطلاع رسانی و کتابداری در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد است .

سال ۶۹ در ۱۹ ساگی با فیلم ای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی اولین تجربه بازیگری خود را جلوی دوربین بدست آورد .

از دیگر فعالیتهای این هنرمند در سالهای فعالیت هنری اش ، حضور به عنوان مجری طرح ، انتخاب بازیگر و بازیگردان بوده است.

بعد از سال ها حضور در تئاتر با فیلم صاحبدلان سال ۱۳۸۵ وارد قاب تلویزیون شد ، سپس سال ۱۳۸۶ در فیلم فرزند خاک بازی کرد و کم کم چهره اش شناخته تر شد.

حمید ابراهیمی سالهاست با مریم نیک روش ، طراح صحنه و لباس ازدواج کرده و حاصل این زندگی یک پسر بنام اهورا می باشد.

از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ بمدت سه سال مدرس تئاتر کمیته امداد استان گیلان بود سپس دو سال هم برای گروه های هنری آموزش و پرورش حضور داشت.

از سال ۱۳۷۳ با نقل مکان به تهران ، مدرس تئاتر کمیته امداد پایتخت شد تا اینکه مدتی هم در برخی آموزشگاه ها بازیگری حضور داشت.

در فروردین ۱۳۹۲ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو برای فیلم «تعبیر خواب» دریافت کرد.

آقای ابراهیمی تابحال ۷ جلد نمایشنامه نوشته است که از مشهورترین آن می توان به : آوای باد ، سیاریحون ، پندارزنده گفتار مرده و ته خط اشاره کرد.

Visits: 7