زندگی نامه آنا نعمتی/ماجرای تغییر نام آنا نعمتی
زندگی نامه آنا نعمتی/ماجرای تغییر نام آنا نعمتی
آناهیتا نعمتی متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۶ در شاهرود سمنان، بازیگر سینما و تلویزیون است، تا مقطع دیپلم علوم تجربی تحصیل کرد و با اینکه دانشگاه هنرهای دراماتیک نوشهر قبول شده بود بخاطر مسافت زیاد نرفت و حالا یک فرزند دختر دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آناهیتا نعمتی زادهٔ ۲۰ تیر ۱۳۵۶ در شاهرود، همچنین معروف به آنا نعمتی، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است،  وی تا مقطع دیپلم علوم تجربی تحصیل کرد و با اینکه دانشگاه هنرهای دراماتیک نوشهر قبول شده بود بخاطر مسافت زیاد نرفت.

او در سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۹ ساله بود قید تحصیل در دانشگاه را زد و به کلاس های بازیگری استاد حمید سمندریان رفت و در کنار یادگیری و کار تئاتر از همین کلاس بازیگری در سال ۱۳۷۶ بود که توسط رسول ملاقلی برای فیلم هیوا انتخاب شد و توانست نقش کوتاهی را ایفا کند. او  در سال ۱۳۷۹ با سریال مسافر به کارگردانی وارد قاب تلویزیون شد و به شهرت زیادی رسید.

او با فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و زن دوم وارد مرحله جدیدی از بازیگری شد که تحسین منتقدین را برانگیخت.

ایشان جوایز زیادی کسب کردند از جمله این جوایز می توان به کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از جشن بزرگ دنیای تصویر برای فیلم زن دوم،کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم آل،کاندیدای بهترین بازیگر مکمل زن به انتخاب نویسندگان و منتقدین سایت سی نت برای بازی در فیلم برخورد خیلی نزدیک،کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «یکی میخواد باهات حرف بزنه» از سی امین جشنواره فیلم فجر و…اشاره کرد.

آناهیتا نعمتی در سال ۱۳۷۹ وقتی ۲۳ ساله بود با ابوالفضل پور عرب سوپراستار ۳۹ ساله سینما که تجربه دو ازدواج ناموفق داشت ازدواج کرد.

نعمتی در ازدواج دوم خود با آقایی بنام «حمید شهابی» ازدواج کرد که این زندگی هم در نهایت به جدایی ختم شد.

وی درباره ی دلیل تغیر اسمش میگوید: تشابه اسمی با خانم آناهیتا همتی بود که قبل از من و در سال ۱۳۷۲ وارد این عرصه شده بود ، در حالی که من سال ۷۶ وارد سینما شدم. خب خانم همتی قدیمیتر از من بود.

اسمشان هم جا افتاده بود و شناخته شده بودند. سه – چهار سال اولی که وارد این عرصه شدم ، اغلب مصاحبه هایی که از من چاپ میشد ، اطلاعات غلط داشت! در حقیقت اطلاعات خانم همتی جای من نوشته میشد! از سال تولد بگیرید تا اطلاعات فیلمها و سریالها. و همینطور عکس! حتی گاهی در تیتراژها هم این اشتباه پیش می آمد. به همین خاطر احساس کردم که باید یک تفاوتی ایجاد شود. از فیلم «پارک وی» به بعد بود که تصمیم گرفتم اسمم را به آنا تغییر دهم.

Visits: 15