درخواست ویژه مردم گچساران از وزیر نفت چیست؟
درخواست ویژه مردم گچساران از وزیر نفت چیست؟
فرماندار گچساران گفت: مردم این شهرستان درخواست دارند که پترو پالایشگاه در گچساران کلنگ زنی و اقدامات آن هرچه زودتر انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور وزیر نفت اظهار کرد: گچساران شهر بام نفتی ایران است که نقش موثری را در اقتصاد کشور بر عهده دارد.

 وی بیان کرد: این شهرستان معبر ایثارگران بوده و نقش کارآفرینی و کارگری در آن بسیار مهم است.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان یک شهر تاثیرگذار و پررنگ است تصریح کرد: در کنار این همه مزایا و غنی بودن گچساران این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

دیهیم خوب عنوان کرد:گچساران یک شهر مهاجر پذیر بوده و این اقدام باعث بالا رفتن نرخ بیشتر بیکاری در آن شده است.

 وی گفت:نفت یک نقش پررنگ در گچساران دارد و امید می‌رود که با وجود اینکه یک چهارم شهر ما تحت تملک نفت است به همان میزان نیز این نفت در زندگی مردم گچساران نقش داشته باشد.

 فرماندار گچساران ادامه داد: امید می‌رود تا بیمارستان نفت تحت تملک شرکت نفت که چندین سال است غیر فعال می‌باشد مشکل آن برطرف شود.

 دیهیم خوب با اشاره به درخواست مردم گچساران از وزیر نفت ادامه داد: مردم این شهرستان توقع دارند که پترو پالایشگاه در گچساران کلنگ زنی و اقدامات آن هرچه زودتر انجام شود.

 امام جمعه گچساران در این نشست با بیان اینکه فقر در این شهرستان بیداد می‌کند عنوان کرد: درصد مشخصی در نفت، پتروشیمی و دیگر شرکت‌ها برای بیکارگیری جوانان شهرستان گچساران در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام سید امین‌اله حجازی ادامه داد: موضوع امور فرهنگی، مذهبی و عبادی در شرکت‌ها مد نظر گرفته شود.

وی گفت: بیمارستان نفت شهرستان برای جوانان بیکار و قشر فقیر جهت ارائه امور بهداشتی اهمیت قائل شده و خدمات بهداشتی ارائه دهد‌.

حجت الاسلام حجازی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت برای پروژه تونل دیل که چند سال راکد می‌باشد در نظر گرفته شده مجددا توجه ویژه‌ای به این پروژه شود.

امام جمعه گچساران گفت: جهت رفع مشکل سرمایش مصلی شهرستان به اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان نیاز دارد که خواستار همکاری جهت رفع این مشکل می‌باشیم.

وی گفت: همچنین خواستاری همکاری نفت جهت ساخت دانشکده علوم حدیث و نهج‌البلاغه هستیم.

Visits: 11