حضور بیش از ۸۰۰ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه
حضور بیش از ۸۰۰ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور بیش از 800 هیئت مذهبی در بقاع متبرکه در ماه محرم امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، نشست جامعه نخبگان وعاظ، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع)، ۲۵ تیرماه در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل بقعه متبرکه امامزاده صالح (ع) تجریش برگزار شد و مداحان و وعاظ سایر استان‌ها به صورت ارتباط برخط در این جلسه حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی از این نشست  با تاکید بر اینکه نظراتی که در این جلسات بیان می شود، در ارتقای کیفیت مجالس اثرگذار است، گفت: شاید در هیچ برهه ای مثل امروز نیاز به برگزاری این جلسات نداشته ایم. مخصوصا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مبلغان به اولویت تبلیع اشاره کردند. لذا جلسه امسال باید متمایز از سالهای قبل باشد و شرایط روز و جامعه مخصوصا جوانان که شرایط خاص دارند باید مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام مبلغ را در دستور کار خود داریم و در هشت مناسبت مبلغان از قم اعزام می شوند و در استان‌ها هم در سال ۱۴۰۱ شانزده هزار نفر مبلغ در امامزادگان حضور یافتند و به تبلیع پرداختند. در زمینه کیفیت امر تبلیغ نیز ۱۲ کارگروه تبلیغی در بحث خانواده، کار با کودک و نوجوان ، پاسخگویی به شبهات و … فعالیت می کنند. همچنین با سایر نهادهای تبلیغی مانند حوزه های علمیه همکاری داریم و سازمان اوقاف حمایت از نهادهای تبلیغی را نیز انجام می دهد به عنوان مثال با سازمان تبلیغات اسلامی تفاهم نامه منعقد شده و از حوزه های علمیه برای ایجاد موقوفات جدید و موضوعات متنوع دیگر حمایت می کنیم.

حجت الاسلام عادل افزود: بحث استقرار هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه که واجد شرایط هستند در حال اجراست و بالع بر ۸۰۰ هئیت در این مراکز مستقر هستند و از این ظرفیت استفاده می کنند و تعامل، طرفینی است و مردم از این فضا استفاده می کنند.

Visits: 1