وزیر اطلاعات: نهادهای امنیتی کشور برای مقابله با هر نوع تحریک و اغتشاش آمادگی دارند
وزیر اطلاعات: نهادهای امنیتی کشور برای مقابله با هر نوع تحریک و اغتشاش آمادگی دارند
وزیر اطلاعات، گفت: دشمن به طور قطع تحرکات و اغتشاشات موردی و مقطعی را در نقاط محدود کشور ایجاد خواهد کرد و تمام نهادهای امنیتی کشور آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع تحریک و اغتشاش دشمن را دارا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در برنامه «بدون توقف» با اشاره به بهره‌گیری دشمن از فضای رسانه‌ای برای القای ناامیدی در ایران، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای با دامن زدن به بگو مگوهای تشکل‌ها و طیف‌های مختلف درصدد هستند تا ناامیدی را به فضای جامعه ایران تزریق کنند.

وی افزود: این در حالی است که ما از نظر فناوری چه سخت‌افزار و چه نرم‌افزار و چه در شگردهای اطلاعاتی و عملیاتی موفقیت‌هایی را به دست آوردیم که شبیه پهپادهای جمهوری اسلامی در دنیا مشتری‌های زیادی دارد و می‌توانیم با این آشوب‌‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مقابله کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: همچنین جوانان و نخبگان جامعه ما اقداماتی را از نظر فنی شکل دادند که با ارائه آن به مقاومت و کشورهای دوست و کشورهایی که با سلطه‌طلبی آمریکا مقابله کردند، پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: امروزه، فناوری برای هر اقدامی در دنیا حرف اول را می‌زند، بنابراین علم و فناوری یکی از مأموریت‌های تمام جامعه‌های اطلاعاتی و امنیتی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا مجازات معترضان سریع‌تر از مفسدان اقتصادی صورت گرفته است، گفت: در آشوب‌های سال گذشته و جنگ تحمیلی و ترکیبی دشمن، غیر از آن‌هایی که فردی را به قتل رساندند و یا مسلحانه اقداماتی را انجام دادند کسی اعدام نشده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: با مشاهده وسعت دستگیری‌ها می‌بینید که اکثر آن‌ها محاکمه نشدند و یا اینکه بعد از بازداشت موقت آزاد شدند، آن‌هایی هم که کارشان به دادسرا رسید، حجم وسیعی از آنان آزاد شدند؛ بنابراین نگاه رهبری و حاکمیت این است که با مردم با سلایق مختلف در عین اقتدار با مدارا و همراهی برخورد کند. ما خدمت به آن‌ها را برای خودمان هم لازم و این افراد را هم فرزندان ملت می‌دانیم.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: اما در رابطه با کسانی که اختلاس مالی و فساد اقتصادی دارند باید گفت که دستگاه قضا نسبت به هیچ کس ملاحظه ندارد؛ حتی اگر فرزندان شخصیت‌ها باشد، چراکه سرمایه‌های ملی به دست این افراد به تاراج رفته است که باید هر جه زودتر به کشور برگردد‌، همچنین مسائل مالی به دلیل پیچیدگی‌های خاص و نوع شگردهای شیطنت‌آمیز مفسدین نیاز به حسابرسی دقیق دارد تا بتوان سرمایه‌ها را برگرداند، به همین خاطر نحوه رسیدگی به جرم اختلاس‌گران با معترضان متفاوت است‌.

وی تصریح کرد: در بحث ارز، دارو، مسکن و … تشکیلات اطلاعاتی در تلاش هستند تا با ابزار خود، اطلاعات لازم را در اختیار متصدیان اقتصادی قرار دهند. برای مثال اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره شبکه اختلاگر ارز و یا فرقه صهیونیستی بهائی‌ که شبکه‌ای را شکل داده بودند و داروخانه‌های کشور را در امر احتکار و قاچاق دارو تحت سلطه خود درآوردند، نمونه‌هایی از تلاش‌های جدید وزارت اطلاعات است.

وزیر اطلاعات در ادامه در خصوص استمرار فیلترینگ نیز، گفت: ما با فیلترینگ موافق هستیم، اما باید به نحوی پیش رود که احیانا با ابزارهای مختلف در اِعمال حاکمیت ملی در فضای مجازی خللی ایجاد نکند و نکته دوم آنکه موجب اختلال در دسترسی و بهره‌گیری مردم از این فضا نشود.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: فیلترینگ در تأمین امنیت کشور نقش داشته است، چراکه دسترسی‌ها را محدود کرده و همزمان نیز حضور مردم در شبکه‌های داخلی را بیشتر کرده است که به توسعه آن‌ها نیز کمک کرده است.

وی درباره استفاده فرزندانش از فیلترشکن، گفت: براساس یک توافق اخلاقی بین خود و فرزندان توانستیم به یک جمع‌بندی مبنی بر استفاده آنان از پیام‌رسان‌های داخلی برسیم؛ البته توجه داشته باشیم که در کنار فیلترینگ باید فضایی را فراهم کنیم که هم نیاز جامعه را تأمین و هم از مردم و جامعه صیانت کنیم.

وزیر اطلاعات درباره تأثیر عفو رهبری نسبت به اغتشاش‌گران و تلاش مجدد آنان در سالگرد اغتشاشات، گفت: دشمن به طور قطع تحرکات و اغتشاشات موردی و مقطعی را در نقاط محدود کشور ایجاد خواهد کرد و تمام نهادهای امنیتی کشور آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع تحریک و اغتشاش دشمن را دارا هستند.

Visits: 1