تمدید زمان ثبت‌نام در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
تمدید زمان ثبت‌نام در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از تمدید مهلت نام نویسی در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده حسن علیه السلام روستای مهریان شهرستان بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های امنا و خادم بقعه متبرکه با بیان اینکه نام نویسی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن و نغمات دینی برای برادران و خواهران از ۱۶اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۲خرداد ماه امسال ادامه دارد، اظهار کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت مسابقات قرآن به آدرس http://www.quraniran.ir/ در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

به گفته حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی، این مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، ۱۰جزء، ۵جزء، رشته های ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی و در رشته‌های معارف؛ معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، و ترجمه سوره های یسین و الرحمن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همچنین مهلت ثبت نام رشته های معارفی ( معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره های یس و الرحمن) تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه تمدید شده است، یادآور شد: مرحله شهرستانی به صورت منطقه ای برگزار و سپس رقابت استانی برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری و سپس به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی با بیان اینکه افراد بالای ۱۸سال می توانند در این دوره از مسابقات ثبت نام نمایند، گفت: شرکت کنندگان رشته مدیحه سرایی می توانند علاوه برشرکت در این رشته در یکی از رشته های انفرادی حفظ کل،‌حفظ ۲۰جزء، قرائت و ترتیل ثبت نام نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است و هر آنچه در قرآن در صدقات جاریه بیان شده معنا و مصداق بارز وقف است افزود: وقف یک فضیلت الهی بوده و نسل گذشته و امروز و آینده را پیوند می‌زند و استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند وقف با نیت قرآن جهت ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه می باشد.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی با اشاره به اینکه کسی که در گذشته وقفی انجام دهد، آیندگان نیز از آن وقف بهره‌مند می‌شوند و ثمرات و پاداش آن برای واقف نوشته می‌شود تصریح کرد: از سوی دیگر ثواب متولیان و متصدیان امر وقف که از موقوفات حراست و حفاظت می‌کنند نیز کمتر از واقف نیست و قطعا در این ثواب شریک هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف به خاطر ماهیتی که دارد، ابدیت می‌آورد اضافه کرد: وقفی که انجام می‌شود باید هزاران سال به قوه خود باقی بماند و تنها در موارد خاصی می‌توان وقف را تبدیل به احسن کرد.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کسی که وقفی انجام می‌دهد نسل خود را بیمه می‌کند و مقابله با نفس و شیطان کرده است ادامه داد: با انجام کار خیر و وقف انسان دلبستگی به دنیا را از خود دور می‌کند و هر چقدر خیرات دهیم و به دیگران کمک کنیم به همان اندازه از کج‌روی‌ها و محبت‌های دنیایی دور می‌شویم.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی تأکید کرد: وقف تنها برای ثروتمندان نیست و هر کسی بنا به بضاعت خود می‌تواند وقفی را حتی در حد یک جلد کتاب انجام دهد و یا چند نفر با اندک مالی که دارند وقف مشارکتی داشته باشند.

Visits: 10