تجمع بزرگ عزاداران عاشورای حسینی در یاسوج
تجمع بزرگ عزاداران عاشورای حسینی در یاسوج
هیات‌های مذهبی یاسوج با برپایی آیین عزاداری عشق و ارادتشان را به امام حسین علیه السلام نشان می‌دهند.

گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان کهگیلویه و بویراحمد ، عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت  علیه السلام در یاسوج و دیگر شهرهای استان همزمان با سراسر کشور در روز عاشورای حسینی عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین  علیه السلام به نمایش می گذارند.

تجمع عزاداران حسینی جمعه ۱۰ محرم همزمان با روز عاشورا از ساعت ۱۰:۳۰ از جلوی اداره کل انتقال خون به سمت میدان شهدای نیروی انتظامی، میدان هفتم تیر ، خیابان جمهوری اسلامی ، محل تجمع میدان امام حسین علیه السلام خواهد بود.


رونمایی از درب باب المهدی حرمین عسکریین در روز عاشورا


رئیس تبلیغات اسلامی استان هم از برگزاری ویژه برنامه‌های معنوی در روز عاشورای حسینی خبر داد و گفت: امسال از درب باب المهدی که متعلق به امامین عسکرین علیه السلام در سامرا است رونمایی اولیه می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد هم در این خصوص گفت: مردم استان برای ساخت درب صحن باب المهدی حرمین عسکریین مشارکت کردند و ۲۰ درصد آن باقی مانده است.
حسین حکمتیان با بیان اینکه چهارچوب درب به وزن ۷٠٠ کیلوگرم در شهر قم ساخت و طلا، مس و نقره کاری این درب نیز توسط هنرمندان استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است. 
عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در استان امروز پنجشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی با تجمع در مقابل مساجد، حسینیه ها و تکایا به سوگواری پرداخته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند. 
مراسم‌ عاشورای حسینی و شام غریبان در مناطق مختلف شهری و روستایی استان برگزار می‌شود و به‌صورت زنده از شبکه استانی دنا پخش می شود.

Visits: 4