۲ هزارو ۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
۲ هزارو ۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزارو ۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور در مناطق مختلف این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سردار حمید خرم‌دل روز پنج شنبه در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار شد افزود: در مدارس و دانشگاه‌ها با حضور رزمندگان دفاع مقدس، ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس استان تهیه و چاپ خواهد شد و این کتاب ها در زمینه عملیات و خاطره‌ها و عملیات بزرگی که رزمندگان استان رقم زدند است.

خرم دل ابراز کرد: فیلم سینمایی شهید هدایت الله طیب اهل ساکن شهرستان لنده که تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا را رها کرده، به کشور بازگشت و سپس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و به شهادت رسید نیز در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: در راستای کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد، رزمایشی فرهنگی به مدت ۱۵ شبانه روز در استان برگزار و در حاشیه این برنامه فرهنگی نمایشگاه بزرگی نیز برپا خواهد شد.

خرمدل تاکید کرد: همچنین علاوه بر اینکه تمثال امیر شهدای کهگیلویه و بویراحمد طراحی و تقدیم خانواده شهدا خواهد شد تصاویر همه شهدای استان در بلوارهای شهرهای مختلف استان نصب خواهند شد.

برگزاری چهار اجلاس در قالب ۳۲ کمیته

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: در زمینه کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد تاکنون چهار اجلاس در قالب ۳۲ کمیته برگزار شده است.

خرم‌دل با بیان اینکه ۲۱ اجلاسیه در سطح استان هم‌زمان با این کنگره بزرگ خواهد شدافزود: هشت مورد از این اجلاسیه ها در شهرستان‌ها و مابقی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار جهیزیه در قالب این کنگره توزیع خواهد شد تصریح کرد: در این کنگره ملی از همه ظرفیت‌های استان به‌ویژه حوزه هنری استفاده شده و فیلم‌ها و کلیپ‌ها به دست هنرمندان هم استانی اجرا خواهد شد.

درخواست امام جمعه باشت از سردار فدوی، ناو یا موشکی را به نام‌شهید درخشان نامگذاری‌کنید

امام جمعه باشت در اجلاسیه شهدای این شهرستان درخواستی از سردار فدوی خواست موشک یا یکی از تجهیزات موشکی سپاه را به نام‌شهید درخشان نامگذاری‌کنید.

حجت الاسلام امید گنجه‌ای در اجلاسیه شهدای باشت از شهرستان باشت به عنوان شهر شهیدان یاد کرد و گفت: مسوولان برای برگزاری این اجلاسیه تلاش زیادی کردند تا اجلاسیه در خور شان شهیدان برگزار شود.

وی خطاب به سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه کشور گفت: سردار مهدی درخشان پدر موشکی دریایی ایران است که از شما انتظار می رود ناو یا موشکی را به یاد سردار مهدی درخشان نام‌گذاری کنید.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده ، ۱۳ هزار جانباز ، ۳۱۶ آزاده ، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

Visits: 1