احیای سه هزار میلیارد ریال از سرمایه های راکد کهگیلویه و بویراحمد
احیای سه هزار میلیارد ریال از سرمایه های راکد کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۳ واحد تولیدی راکد با حجم سرمایه گذاری اسمی ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،امیر تیمور موسویان روز چهارشنبه اظهار کرد: میزان اشتغال این تعداد طرح ۳۴۱ نفر بوده که هم اکنون کارگران دوباره به کار خود برگشته اند.

وی افزود: این واحدهای راکد که اکنون احیا شده اند از جمله کارخانه قند یاسوج، شرکت شهد ناب، پلیمر صنعت یاسوج، شن و ماسه شهرداری قلعه رئیسی دستمال کاغذی بنفشه تعاونی ۱۱۲۸ بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ واحد تولیدی راکد با اشتغال اسمی ۲۷۱ نفر و سرمایه گذاری اسمی ۹۱۰ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشته اند.

صنعت یکی از مهمترین بخش های اقتصادی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار است و با توجه به شعار سال این صنعت است که می تواند با کارآفرینی، نوآوری، ایجاد فرصتهای شغلی و افزایش درآمد راه را برای تحقق رهنمودهای مورد نظر مقام معظم رهبری فراهم کند.

بازگشت واحد های تولیدی غیر فعال و راکد به چرخه تولید جزو نخستین دغدغه های دولت سیزدهم از همان روزهای ابتدایی شروع به کار بود و در حال حاضر به عنوان سیاست اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است.

در سال های اخیر تلاش های زیادی برای احیای واحدهای راکد صورت گرفته است اما همچنان واحدهای صنعتی بسیاری تعطیل هستند.

سالیان اخیر، عوامل بسیاری همچون کمبود نقدینگی، تحریم های ظالمانه، سو مدیریت در کارخانه ها، کمبود مواد اولیه، نوسان ارز، فرسودگی ماشین آلات، بدهی‌های بانکی، مشکلات بیمه ای در سالیان متمادی سبب رکود و غیرفعال شدن واحد های تولیدی بسیاری در استان شده بود.

۱۱۲ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که ۵۳ مورد از آن ها شرایط برگشت به تولید را دارند. با بازگشت این ۵۳ واحد تولیدی راکد ۹۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

Visits: 2