۴۷۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفتند
۴۷۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفتند
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بیبویراحمدوراحمد گفت:تاکنون چهار و ۷۰۰نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی از طریق طرح بیمه فراگیر ایرانیان به قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،رسول چراغ سحر روز دوشنبه افزود: این شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح های زنان خانه دار، دانشجویان، صاحبان مشاغل آزاد، وزرشکاران ، هنرمندان و خبرنگاران با شرایط ویژه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد:سازمان تامین اجتماعی به منظور گسترش چتر حمایتی بیمه های اجتماعی نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اقدام کرده و و با اجرایی شدن این طرح پوشش بیمه برای کسانی که از هیچ پوشش بیمه ای برخورار نیستند، تسهیل شده است.

وی با اشاره به این‌که راهبرد افزایش بیمه‌شدگان و توسعه پوشش بیمه‌ای در آینده نیز با جدیت بیشتر و با هدف گسترش پوشش بیمه‌ای به همه افراد فاقد بیمه در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: با بازنگری مقررات پوشش بیمه‌ای کارفرمایان، این امکان فراهم شده که بخش مهمی از جامعه کارفرمایان حقوقی با انتخاب دستمزد مورد درخواست و تمایل خود و پرداخت حق بیمه متناسب با آن، از مزایای قانونی پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

چراغ سحر عنوان کرد: همچنین بیمه ورزشکاران، مربیان ورزشی و فعالان عرصه ورزش و شاغلان میادین و غرفه‌های میوه و تره‌بار در دستور کار قرار دارد و در مجموع در حال حاضر بیش از ۳۲ گروه مشمول بیمه‌های توافقی هستند که توافق با هفت گروه از آنان در ۲ گذشته تاکنون عملیاتی شده است.

وی افزود: بیمه زنان خانه‌دار از خدمات و تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی است که در راستای مأموریت این سازمان برای گسترش پوشش بیمه‌ای برای اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود و زنان خانه‌دار غیرشاغل که امکان استفاده از بیمه اجباری سازمان تأمین‌اجتماعی را ندارند، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشمولان این نوع بیمه، تمامی زنان و دخترانی هستند که در رده سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و بدون هرگونه سابقه حق بیمه قبلی می توانند از حمایت های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

وی افزود: زنان خانه‌دار با داشتن ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی یا ۱۰ سال و ۵۵ سال سن می توانند بازنشسته شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار به صورت کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه es.tamin.ir (از منوی بیمه شدگان – بیمه شدگان خاص – بیمه فراگیر خانواده ایرانی – انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران) نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند.


چراغ سحر خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر گسترش پوشش بیمه همگانی آمادگی دارد همه دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار دهد و دوران تحصیل را به عنوان سوابق بیمه پردازی آنان لحاظ و ثبت کند.


به گفته وی با استفاده از این طرح، امنیت شغلی برای دانشجویان ایجاد می‌شود و اگر دانشجویی در سال های تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود، این دوران جزو سوابق بیمه ای وی برای بازنشستگی محسوب خواهد شد.

چراغ سحر افزود: بیمه دانشجویی در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ حداقلی ارایه شده است و داشجویان می توانند با انتخاب یکی از نرخ های پرداخت حق بیمه ۱۲، ۱۴ و یا ۱۸ درصد از مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انعقاد قرارداد بیمه به صورت کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه es.tamin.ir (از منوی بیمه شدگان – بیمه شدگان خاص – بیمه فراگیر خانواده ایرانی ) نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند.

۱۰۸هزغر خانواده با جمعیت بیش از ۳۰۰هزار نفر زیرپوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

Visits: 2