۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام‌نویسی کرده‌اند
۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام‌نویسی کرده‌اند
مدیرکل بنیاد مسکن فارس سال جهش تولید در مسکن ملی در استان را سال افزایش مشارکت و توسعه روستایی دانست و گفت:طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر فارس قابلیت اجرایی شدن دارد و تاکنون ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سید علیرضا حمیدی دوشنبه با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس اظهار کرد: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافته و نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: استان فارس رتبه نخست کشور در تأمین زمین نهضت ملی مسکن را دارد و با مشارکت منابع طبیعی و راه و شهرسازی، فارس بیشترین تأمین قطعات زمین را در کشور انجام داده است.

وی اضافه کرد: در عین حال استان فارس بیشترین کمبود زمین را هم در این طرح دارد ، سهیمه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس ۳۰ هزار قطعه است البته برنامه ما برای تأمین ۶۰ هزار قطعه است و استاندار فارس تاکید دارد این تامین قطعات زمین روستایی به ۱۲۰ هزار قطعه افزایش یابد.

حمیدی گفت: کار نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس با یک ظرفیت تعهد چهار برابری نسبت به تعهد اولیه دنبال می‌شود،در روستاهای مستعد و مناطقی که در حریم شهر قرار دارند این طرح اجرایی می‌شود و قرار بر این است که ۳۰ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن روستایی در استان فارس از منابع طبیعی و راه و شهرسازی دریافت شود و کار نهضت ملی مسکن کلید بخورد.

وی افزود: کار آماده‌سازی اکنون در روستای گیاه‌زار شیراز در حال انجام است و در ۲۵ هکتار کار آماده‌سازی شروع شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر فارس قابلیت اجرایی شدن دارد گفت: اگر زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد، طرح‌های نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی می‌شوند.

حمیدی با اشاره به اینکه ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: ۳۶ هزار و ۷۲۲ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۷۲ هزار و ۱۲۴ متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تا کنون نام‌نویسی کرده‌اند.

او ادامه داد: برای ۲۵ هزار و ۴۵۹ متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده، هفت هزار و ۳۱۵ متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزییات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند، ۱۶۲ متقاضی طرح را به پایان رسانده‌اند، ۴۸۱ واحد در مرحله نازک‌کاری است، سه هزار و ۴۱۲ واحد در مرحله سفت‌کاری و اجرای سقف و هشت هزار و ۶۰۷ واحد در مرحله اسکلت است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت: ۱۳ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن ملی نیز با بهره‌گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیر ساخت و فونداسیون است.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مسکونی نشاط سلطان آباد شیراز یکی از طرح‌های با زیر ساخت قوی، شکیل و زییا و مستحکم است که با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شده است.

محمد رسول پروری اضافه کرد: برای اجرای این پروژه، ۱۸ طراحی شهری پیشنهاد و یکی از این طرح‌ها پذیرفته شد، این مجتمع مسکونی یک هزار و ۶۲۰ واحد مسکونی ظرفیت دارد و بین پنج تا شش هزار نفر در این مجتمع سکونت خواهند داشت.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس پنج ناحیه مسکونی در شهرک نشاط سلطان آباد شیراز در نظر گرفته شده که همه خدمات روبنایی و زیر بنایی آب، برق و گاز برای آن پیش بینی شده است.

Visits: 2