۲۰۳ میلی‌متر باران در سال آبی جاری در فارس بارید
 ۲۰۳ میلی‌متر باران در سال آبی جاری در فارس بارید
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت:در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون( سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد است). بطور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،دکتر سیاوش بهروز جمعه در این باره افزود: بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری استان را به ۴۰ درصد رساند.

وی افزود: میزان اختلاف بارندگی فارس با بارش بلندمدت مشابه یعنی میانگین ۵۵ساله حدود۳۰ درصد کاهش دارد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت:بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر ، صفاشهر با ۲۸/۵میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.

وی اضافه کرد :بعد از ظهر چهارشنبه گذشته (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳)بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی فارس رخ داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق شد.بارش شدید در شهر شیراز به میزان ۳۶ میلی‌متر طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ ثبت شد که منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز شد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده لذا صرفه‌جویی در تمام بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و بخصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

پیش از این مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی استان فارس میزان بارندگی سامانه اخیر در سطح شیراز را ۲۲ و ۲ دهم میلیمتر اعلام کرد.

معاونت محیط زیست ‌خدمات شهری شهرداری شیراز هم گفت: شدت و میزان زیاد بارندگی عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مدت زمان اندک سبب آبگرفتگی در چند نقطه شهر شیراز شد.

Visits: 2