هواشناسی: بارش های رگباری و بهاری مناطقی از استان فارس را فرا می گیرد
 هواشناسی: بارش های رگباری و بهاری مناطقی از استان فارس را فرا می گیرد
مدیر کل هواشناسی فارس با انتشاراطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش های رگباری و بهاری، گاهی وزش باد شدید همراه با رعد و برق در مناطق مرکزی، شرقی و نیمه غربی از بعد ازظهر دوشنبه هفدهم اردیبشهت ماه تا چهارشنبه نوزدهم همین ماه هشدارداد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،مسعود حقیقت روز یکشنبه اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی برای دوشنبه هفدهم اردیبشهت ماه در مناطق مرکزی و نیمه غربی فارس به ویژه شهرستان های سپیدان، رستم، نور آباد ممسنی، کوه چنار و کازرون پیش بینی شده است و برای سه شنبه هجدهم اردیبشهت هم در مناطق مرکزی و نیمه غربی استان فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در مناطق شرقی، مرکزی و نیمه غربی استان گزارش شده است.

لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن روان آب

حقیقت تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه، احتمال جاری شدن روان آب و سقوط اجسام بدون مهار از ارتفاع وجود دارد از این رو احتیاط در تردد از حاشیه رود خانه ها و مسیل ها توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

Visits: 1