چرایی کند بودن طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج از زبان استاندار
چرایی کند بودن طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج از زبان استاندار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفاظت از طبیعت مهمترین علت کند بودن طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سید علی احمدزاده روز سه شنبه در آیین واگذاری یکهزار و ۸۱۴ قطعه زمین به خانواده های پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد افزود: گرداگرد شهر یاسوج کوه قرار دارد به همین علت برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جنگل ها و طبیعت سرمایه مردم استان هستند و امکان تخریب این منابع خدادادی برای ساخت خانه وجود ندارد.

وی بیان کرد: تغییر کاربری زمین های کشاورزی درجه ۱و ۲ تخلف قانونی محسوب می شود زیرا در این اراضی باید برای تامین غذای مورد نیاز مردم کشت صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت در تلاش است برای تامین مسکن ملی در شهر یاسوج از زمین های زراعی درجه دوم استفاده کند.

احمدزاده تاکید کرد: امسال برای انجام عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر یاسوج برنامه ریزی شد اما هنوز گره کور زمین آن گشوده نشده و نیازمند حمایت بیشتر دولت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این زمین به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال متعلق به یک سرمایه گذار است و نباید با او مانند یک فروشنده رفتار کرد.

وی درباره تامین زمین دیگر مناطق کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرهای بزرگ مانند دوگنبدان و دهدشت گفت: در این شهرها مشکلی برای تامین زمین وجود وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در شهرهایی مانند لنده و باشت به علت کشاورزی بودن منطقه هم موانع تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد.

احمدزاده با اشاره به اینکه براساس وعده مسوولان بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد یک سایت ۲۸۵ واحدی در شهر دوگنبدان قرار بود هفته دولت امسال بهره برداری شود اما هنوز ۸۵درصد پیشرفت فزیکی دارد تاکید کرد: افتخار دولت سیزدهم وعده های صادق است و باید برای افتتاح این واحدهای مسکونی تلاش بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین تلاش های دولت در خصوص ایجاد سرپناه مناسب برای اقشار مختلف مردم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ادامه این تلاش ها باعث خانه دار شدن شمار زیادی از هموطنان در استان و سراسر کشور می شود.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: داشتن سرپناه مناسب یکی از نیازهای مهم زندگی مردم محسوب می شود که تحقق آن به رضایت مندی آنان کمک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد:حمایت دولت از خانواده های دارای چند قلو یا بیش از سه فرزند راهکاری برای تشویق مردم به فرزندآوری و تحقق جوانی جمعیت است.

Visits: 3