پرونده انتخابات مجلس دوازدهم در کهگیلویه وبویراحمد بسته شد
پرونده انتخابات مجلس دوازدهم در کهگیلویه وبویراحمد بسته شد
با تایید نهایی و صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هر سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده از سوی شورای نگهبان، پرونده انتخابات مجلس دوازدهم در استان کهگیلویه وبویراحمد بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شورای نگهبان امروز دوشنبه ۲۸ اسفند صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هر سه حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و همچنین گچساران و باشت را اعلام کرد.

سید جود هاشمی اظهارکرد: البته با توجه به وجود برخی تخلفات ، آراء ۱۳ صندوق اخذ رای از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ توسط شورای نگهبان ابطال شد، اما در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد.

وی یادآور شد: بر این اساس “محمد بهرامی” با کسب بیشترین آرای ماخوزه منتخب مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه باشت و گچساران و با کسب بیشترین آرای ماخوزه منتخب مردم این دو شهرستان شد و حجت الاسلام سید محمد موحد هم به عنوان منتخب مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چراک و لنده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

هاشمی ابراز داشت: همچنین صحت انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

وی گفت: آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با کسب ۳۱۵ هزار و ۶۷۸ رای منتخب مردم کهگیلویه و بویراحمد در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

از مجموع ۵۸۳ هزار ۹۸۴ واجد شرایط رای دادن در استان بیش از ۳۷۸ هزار نفر در این دوره از انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

۵۸۳ هزار ۹۸۴ رأی دهنده در سطح استان داشتیم که ۳۷۵هزار ۴۷۷نفر در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و رأی دادند، معادل ۶۴.۲۷درصد بوده است.

در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی حجت الاسلام سید محمد موحد با کسب ۴۸ هزار و ۳۴۵ رای ماخوذه منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد.

در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون محمد بهرامی سیف آباد با کسب ۷۱ هزار و ۷۴۷ رای ماخوذه منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی دوازدهم شد.

در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون با ۴۱ هزار و ۱۶۷ رای در انتخابات ۱۱ اسفند ماه حائز اکثریت آرا و منتخب این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد.

Visits: 2