وقف برای حوزه درمان و سلامت ،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه
وقف برای حوزه درمان و سلامت ،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف برای حوزه درمان و سلامت ،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمان چه از لحاظ مکان در آن راه ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم با آشنایی عواید وقف می توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، افزود: وقف یک لباس برای مستمندان و یا وقف لوازم التحریر برای یک دانش آموز به اندازه وقف یک ساختمان می تواند در رفع نیازهای جامعه اثرگذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح فواید وقف های مشارکتی پرداخت و گفت: مردم می توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی تصریح کرد: وقف برای حوزه درمان و سلامت ،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید توسط رسانه‌ها با وقف‌های مشارکتی، گروهی و جمعی آشنا شوند، گفت: نقش رسانه ها در تبیین وقف های مشارکتی بسیار گسترده و مهم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته وقف شد و بعد از سالیان سال به نیت واقفان عمل می‌شود به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.

نصیرالاسلامی افزود: مردم باید بدانند به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد و این سبب می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی کنند.

وی خواستار افزایش وقف های مشارکتی در استان شد و تصریح کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می توانند به وقف های مشارکتی اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج وقف های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تاکید کرد.

عباس نصیرالاسلامی با تشریح اهمیت وقف مشارکتی و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

Visits: 2