وزارت نفت ۲۳۸ پروژه در کهگیلویه وبویراحمد اجرا کرد
وزارت نفت ۲۳۸ پروژه در کهگیلویه وبویراحمد اجرا کرد
معاون نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: ۳۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت تعریف شده که در ظرف ۲ سال گذشته تاکنون ۲۳۸ مورد از این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،بابک دارابی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: ۳۳۶ طرح مسئولیت های اجتماعی نفت در قالب مصوبات دور سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این استان آغاز شد که تاکنون ۲۳۸ طرح به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: این طرح ها شامل ۱۳۸ طرح عمران روستایی (طرح هادی)، ۷۸ طرح ورزشی، ۵۲ مورد آموزشی، ۲۵ طرح آبرسانی، ۱۵ طرح در حوزه راه، ۱۳ پروژه بهداشتی و ۱۵ پروژه در سایر بخش ها بوده است.

داربی تصریح کرد: سهم اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از محل مسوولیت های اجتماعی نفت ۳۰ هزار میلیارد ریال است که با برنامه ریزی به پروژه های مشخص شده تخصیص داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: اولویت تخصیص اعتبارات در حوزه ،بهداشت، راه روستایی، ورزش و جوانان، طرح های آبرسانی و آموزش خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان در دور دوم سفر ریاست جمهوری بیشترین میزان سهم اعتباراتی را داشته است گفت: در دور دوم ۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای کهگیلویه و وبویراحمد مصوب شد.

جهانگیر شاهینی تصریح کرد: از این میزان ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات برنامه و بودجه و مابقی از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت است.

وی اضافه کرد: تاکنون بخش زیادی از اعتبارات دور سفر دوم به پروژه های عمرانی تخصیص داده شد.

شاهینی اضافه کرد: پروژه های بخش راه، بهداشت و درمان، سلامت و آموزش در اولویت تخصیص اعتبارات است.

وی بر همکاری همه نهادها در عملیاتی شدن پروژه و جذب اعتبارات مشخص شده تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ تیرماه سال جاری نسبت به جذب اعتبارات مشخص شده اقدامات لازم را باید انجام دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش خوب سهم اعتبارات مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت به این استان گفت: این استان با توجه به ظرفیت های نفت و گازی ظرفیت زیادی برای تخصیص اعتبارات بیشتری دارد.

سید علی احمدزاده اظهارکرد: کهگیلویه و بویراحمد در طول سال رقم قابل توجهی از صادرات و تولید نفت و گاز کشور را دارد و نیاز است در اعتبارات مسوولیت اجتماعی وزارت نفت به صورت ویژه دیده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه های عمرانی نیمه تمام استان از دولت گذشته به یادگار مانده افزود: این استان دارای ظرفیت‌های خوبی برای حضور سرمایه گذاران در حوزه های مختلف بخصوص نفت و گاز است.

احمدزاده بر توجه و توسعه طرح گازی مختار از سوی وزارت نفت تاکید کرد و گفت: نیاز است با توجه به حساسیت موضوع و نقش محوری این طرح در توسعه اشتغال، وزارت نفت در حل مشکلات این طرح همکاری کند.

راه اندازی میدان گازی مختار از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم منطقه از مجموعه وزارت نفت بوده است.

میدان گازی مختار یاسوج با تولید بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ذخیره شده در ۱۰ کیلومتری این شهر یاسوج قرار دارد و یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

طبق اعلام معاون وزیر نفت، بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این طرح در ۲ مرحله اجرا و با توسعه این میدان، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

وی مشکلات طرح گاز مختار را در حوزه پتروشیمی و گاز دانست و گفت: این طرح جز تعهدات سفر ریاست جمهوری است و نیاز است در کمترین زمان ممکن روند اجرایی طرح شتاب بخشیده شود.

احمدزاده اضافه کرد: نیاز است وزارت نفت نسبت به تامین خوراک مورد نیاز طرح گاز مختار همکاری لازم با کهگیلویه و بویراحمد را افزایش دهد.

Visits: 1