منتخبان مردم کهگیلویه وبویراحمد برای مجلس دوازدهم مشخص شدند
منتخبان مردم کهگیلویه وبویراحمد برای مجلس دوازدهم مشخص شدند
ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد اسامی نامزدهای منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه‌ و بویراحمد روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع ۵۸۳ هزار ۹۸۴ واجد شرایط رای دادن در استان بیش از ۳۷۸ هزار نفر در این حضور حماسی شرکت کردند.

سید جواد هاشمی‌مهر، اظهار کرد: ۵۸۳ هزار ۹۸۴ رأی دهنده در سطح استان داشتیم که ۳۷۵هزار ۴۷۷نفر در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و رأی دادند، معادل ۶۴.۲۷درصد بوده است.

وی افزود: ۱۸۳هزار و ۷۳نفر از مجموع شرکت کنندگان را آقایان و ۱۹۲هزار و ۴۰۱نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مجموع در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون محمد بهرامی‌سیف‌آباد، در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون و در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد حائز اکثریت آراء و به‌عنوان منتخبین سه حوزه انتخابیه این استان انتخاب شدند.

حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون

محمد بهرامی با کسب ۷۱ هزار و ۷۴۷ رأی نفر اول و به عنوان منتخب مردم راهی مجلس دوازدهم شد.

مهدی روشنفکر با کسب ۶۳ هزار و ۸۷۰ رأی نفر دوم و نادر منتظریان با کسب ۴۱ هزار و ۴۱۳ رأی نیز نفر سوم ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه شدند.

شیرعلی خرامین موفق به کسب پنج هزار و ۳۳۷ رأی ، نستهن مقدم ۲ هزار و ۵۶۶ رأی و منصورخانی یک هزار و ۵۱۷ رأی از مجموع ۱۸۸ هزار و ۴۵۲ رأی شدند.


رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در بین سایر استان‌های کشور با بالاترین مشارکت رتبه اول را به‌دست آورد.

هاشمی ادامه داد: مجموع آراء تکراری در انتخابات مجلس دوازدهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳۶ رأی بوده است که نشان دهنده سلامت این انتخابات است. همچنین ۹۸.۶درصد استعلامات انجام شده درست بوده و مطابق با تعرفه‌های مصرف شده بود.


وی خاطرنشان کرد: بیشترین افراد واجدشرایط شرکت کننده در انتخابات ۱۱ اسفندماه با ۹۹هزار و ۱۳نفر ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشتند.


رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد ۱۸ تا ۲۵ سال با ۴۶هزار و ۹۴نفر در این انتخابات شرکت کردند. کمترین شرکت کنندگان مربوط به افراد بالای ۹۵ سال با جمعیت ۱۹۴نفر بوده است.


هاشمی بیان کرد: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون از مجموع ۲۶۲هزار و ۲۸۴ نفر واجد شرایط رأی ۱۹۰هزار و ۵۶۹نفر معادل ۷۲درصد در این انتخابات شرکت کردند. در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از مجموع ۱۹۶هزار و ۳۰۷واجد شرایط رأی ۱۱۸هزار و ۲۰۶نفر معادل ۶۰درصد در انتخابات شرکت کردند.


وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۲۵هزار و ۳۹۱ نفر واجد شرایط رأی دادن ۶۶ هزار و ۶۰۹نفر معادل ۵۳درصد در این این انتخابات شرکت کردند.

Visits: 3