ماجرای آب روستای بی بی خاتونین مارگون چه بود؟
ماجرای آب روستای بی بی خاتونین مارگون چه بود؟
رسانه‌ها در روزهای گذشته به مشکل آب شرب روستای بی‌بی خاتونین در شهرستان مارگون پرداختند اما واقعیت ماجرا چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر رسانه‌های مختلف از نبود آب و گل آلود بودن آب در منازل یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به نام ” بی بی خاتونین” از توابع شهرستان مارگون منتشر کردند.

پس از این ماجرا بلافاصله تیم‌هایی با دستور مدیرعامل آب و فاضلاب برای بررسی شرایط آب شرب این روستا و شهرستان مارگون به این منطقه اعزام شد.

در بازدید سر زده از این روستا آب شرب مردم وصل و کیفیت آن نیز با آزمایشات انجام شده که البته در طی روند همیشگی آزمایش و ارزیابی کیفی همه منابع آبی در استان صورت می‌گیرد، آب شرب این منطقه مطلوب گزارش شد.

امید صالحی در این باره به خبرنگاران گفت: آب روستای بی بی خاتونین از چشمه ای که چند باری بهسازی شده است تأمین می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد افزود: در بررسی‌های سرزده همکاران ما به این روستا و بررسی آب، کیفیت ظاهری آن مطلوب گزارش شده و در بررسی سختی و کیفیت آب از نظر سلامت نیز آب این روستا سالم بود در یکی از خانه ها اما به دلیل استفاده از تانکر فرسوده شخصی (که فیلم آب گل آلود از آن خانه گرفته شده) سختی آب بالا بود که توصیه های لازم به آنها شد.

صالحی ادامه داد: برای حل مشکل مردم این روستا دو اقدام در دستور کار است ، در کوتاه مدت چشمه دومی که در منطقه است و قبلاً معارض داشت را اکنون با رضایت اهالی بهسازی کنیم و با تزریق آب آن به منبع تولید آب را افزایش می دهیم تا استمرار آب را شاهد باشیم.

وی گفت: برای بلند مدت از منابع محرومیت زدایی در ماه های اخیر پیش بینی کرده بودیم که با ایجاد یک حلقه چاه آبرفتی عمودی افقی و ایجاد مخزن ۱۰۰ متر مکعبی مشکل روستای بی بی خاتونین به صورت دائمی حل شود، این روند به واسطه تخصیص و ابلاغ قانونی و کاری کمی زمانبر است اما با یاری خداوند حتماً انجام و نگرانی های مردم عزیز این منطقه کاملاً حل خواهد شد.

صالحی ضمن اطمینان خاطر به مردم استان در خصوص سلامت آب، گفت: اولوبت اول ما در آب و فاضلاب تأمین آب سالم است، هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد، این مدعا از طریق بازرسی و بررسی های مستمر مراکز بهداشت بعنوان سازمانی که امین مردم در بحث سلامت است با آمار و سند قابل اثبات است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خاطر نشان کرد: تولید آب در استان به نسبت سرانه جمعیت زیاد است اما استفاده‌های مردم در باغداری، دامداری و کشاورزی باعث شده مشکلاتی داشته باشیم، اگرچه برخورد با انشعابات غیر مجاز همواره در دستور کار است و در چند ماهه اخیر نیز بیش از سه هزار تخلف شناسایی و تعداد زیادی مرتفع شد اما با تاکید مجدد بر قطع انشعابات غیر مجاز، تقاضای عاجزانه از مردم داریم که با تمکین به قانون ضمن احترام به همسایگان و نزدیکان خود برای دسترسی بدون زحمت به آب شرب، آبی که با هزینه های فراوان به دست آنها می رسد را با حساسیت ویژه ای مصرف کنند.

گفتنی است، همانطور که در گزارش مردمی نیز مشخص است گلایه جدی مردم روستای بی بی خاتونین استفاده از آب شرب توسط تعدادی از باغداران است که همین امر هم باعث شده افت فشار آب و تخلیه سریع آب مخزن روستا مکرراً در تابستان اتفاق بیفتد ، موجب نارضایتی آنها بشود.

Visits: 2