سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده میراحمد علیه السلام سروک شهرستان بویراحمد
سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده میراحمد علیه السلام سروک شهرستان بویراحمد
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت مراسم عزاداری شب تاسوعا در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده میراحمد علیه السلام سروک شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت مراسم عزاداری شب تاسوعا در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده میراحمد علیه السلام سروک شهرستان بویراحمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که قصه عاشورای امام حسین علیه السلام از ابتدای بنای عالم مطرح شده است، افزود: از دوران حضرت آدم علیه السلام تا زمانی که حضرت نوح علیه السلام گرفتار طوفان شد، وقتی حضرت ابراهیم علیه السلام به آتش انداخته شد و یا حضرت موسی علیه السلام می‌خواست دریا را بشکافد، تمامی‌ پیامبران به اباعبدالله علیه السلام متوسل می‌شدند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد: زمانی که حضرت فاطمه(س) قنداقه‌ی اباعبدالله علیه السلام را به آغوش پدرش داد، خاتم انبیا(ص) با گریه شروع به بازخوانی کربلا کرد. وقتی امیرالمؤمنین علیه السلام نیز به جنگ صفین می‌رفت و مسیرش از کربلا می‌گذشت، دقایقی را در کربلا استراحت کرد و سپس قصه کربلا را شروع به طرح کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که جریان قصه عاشورا تا مهدویت ادامه خواهد داشت، گفت: در زیارت عاشورا نیز دو بار بحث از مهدویت مطرح می‌شود.

وی افزود: قرآن کریم خطاب به امت اسلام‌ می‌گوید: شما بهترین امت هستید تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر کنید و ایمان به پروردگار متعال پیدا کنید. حال جای سوال است که ۵۰ سال بعد از فوت پیامبر (ص)، وقتی امام حسین علیه السلام مکه را به قصد کربلا ترک می‌کند چه عواملی باعث شد تا ایشان بگوید: تا قیامت، مثل من حسین با مثل یزید بیعت نمی‌کند.

وی با بیان این‌که نامه و دعوت کوفیان از امام حسین(ع)، زمینه ساز قیام ایشان نبود بلکه این زمینه پیش از آن ایجاد شده بود، اظهار کرد: وقتی محمد حنفی به امام علیه السلام گفت که یا متواری و یا به یمن به جای کوفه برود، امام حسین علیه السلام فرمود: من نمی‌خواهم در جامعه فساد ایجاد کنم و به رفاه برسم بلکه می‌خواهم مسیرمنحرف شده نبوی و علوی را به جایگاه خود بازگردانم و امر به معروف و نهی از منکر کنم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر امام حسین علیه السلام عظیم است، اسلام اعظم تر بوده و امام(ع) جان خود را برای بقای اسلام فدا کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در خاتمه در خصوص عوامل که علی رغم حضور اصحاب پیامبر اکرم(ص) بعد از ۵۰ سال منجر به قیام عاشورایی شد، گفت: عدم توجه به پیام رهبری جامعه اسلامی و سفارشات پیامبر اکرم، رنگ باختن معنویت بعد از پیامبر، عدم انجام وظیفه از روی خواص و افول غیرت دینی در جامعه اسلامی از جمله این عوامل بوده است.

Visits: 6