زندگی نامه کریم انصاری فرد/عکس انصاری فرد و همسر یونانی اش
زندگی نامه کریم انصاری فرد/عکس انصاری فرد و همسر یونانی اش
کریم انصاری فرد متولد ۱۴ فروردین ۱۳۶۹ در شهر اردبیل می باشد وی توسط علی دایی به دنیای حرفه‌ای فوتبال معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،کریم انصاری‌ فرد متولد ۱۴ فروردین ۱۳۶۹ در اردبیل، بازیکن فوتبال است، فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد است، سه خواهر و سه برادر دارد و خودش فرزند آخری خانواده می باشد از علی دایی بعنوان الگوی زندگی اش نام می برد.

در یکی از اردوهای تدارکاتی سایپا در اردبیل، محل تولد کریم، کریم انصاری فرد به وسیله علی دایی، مربی ارشد، تحت آموزش قرار گرفت و در آکادمی جوانان باشگاه سایپا قبول شد. پس از مدتی او به تیم اصلی راه پیدا کرد و ۱۳۱ بازی رسمی در لیگ برتر خلیج فارس و ۵۵ گل نتیجه کار وی در سایپا بود. 

بعد از درخشش در سایپا، در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ کریم انصاری فرد با قراردادی سه‌ساله به طور رسمی به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. وی در پرسپولیس شماره ۹ را پوشید. همینطور اولین گل خود را در یک بازی پیش از فصل با آلومینیوم به نتیجه رساند. اولین بازی رسمی کریم انصاری فرد برای پرسپولیس در یک مسابقه مقابل صنعت نفت بود و گل اول رسمی‌اش را هم در مقابل گهر زاگرس به نتیجه رساند. وی نخستین هتریک خود را به عنوان بازیکن پرسپولیس در مقابل پیکان تهران انجام داد.

کریم انصاری فرد در تیرماه ۹۲ در حالی که از تیم پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشت به جمع تراکتوری‌ها پیوست. تراکتور در نخستین دیدار فصل بایستی مقابل پرسپولیس به میدان برود ولی به دلیل محرومیت نتوانست مقابل پرسپولیس به میدان برود، او در دیدار برگشت تراکتور و پرسپولیس با یک گل از خجالت تیم سابقش در آمد تا نشان دهد به تیمش متعهد است.

تراکتور فصل ۹۳-۹۲ را با سرمربیگری تونی الیویرا با ۳۴ امتیاز به پایان رساند و بر سکوی ششم ایستاد در آن فصل با توجه به قهرمانی تراکتور در جام حذفی این تیم به جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۵ صعود کرد. کریم انصاری فرد که در تراکتور به نام کریم ساوالان ملقب شده بود با ۲ هزار و ۳۵۵ دقیقه (۲۸ بازی) برای تراکتور در آن فصل ۱۴ گل به ثمر رساند.

کریم انصاری فرد ۲۶ ساله پس از یک حضور موفق در کنار پرشورهای تبریزی دست رد به پیشنهادات داخلی زد و راهی اوساسونا شد. انصاری فرد و نکونام در آن فصل هر دو بازیکن اوساسونا بودند. انصاری فرد برای این تیم در ۱۶ بازی به میدان رفت ولی نتوانست موفق به گلزنی برای اوساسونا شود.

۱۲ آبان ۹۷ بواسطه یک درخشش فوق‌العاده در المپیاکوس از لیگ یونان راهی چمپیونشیپ انگلستان شد. کریم انصاری فرد به تیمی رفت که قبلاً اشکان دژاگه بازی کرده بود. او برای ناتینگهام فارست در طی یک فصل ۶ بار به میدان رفت که نتیجه آن یک گل بود.

انصاری فرد دو فصل در تیم المپیاکوس حضور فعال داشت. کریم انصاری فرد در فصل ۱۷-۲۰۱۶ برای المپیاکوس ۹ بازی انجام داد که نتیجه این ۹ بازی ۱ گل بود. کریم انصاری فرد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای المپیاکوس ۲۵ بازی انجام داد که نتیجه این ۲۵ بازی ۱۷ گل و کسب عنوان آقای گلی لیگ فوتبال یونان بود.

در تیرماه ۹۸ از انگلستان راهی لیگ ستارگان قطر شد تا برای تیم السیلیه به میدان برود، در آبانماه ۹۹ مجدداً به لیگ یونان بازگشت تا برای آ. ا. ک آتن به میدان برود. کریم انصاری فرد در این مدت ۲۳ بازی برای آ. ا. ک آتن انجام داده است که نتیجه آن ۱۱ گل بوده است.

کریم انصاری‌ فرد از معدود بازیکنانی است که تمام رده‌های تیم ملی را تجربه کرده‌است. وی همچنین در نخستین بازی ملی خود در رده بزرگسالان در برابر تیم ملی ایسلند تنها گل بازی و نخستین گل ملی خود را ثبت نمود. کریم انصاری فرد تک گل بازی ایران – کره‌شمالی در مسابقات جام قهرمانی آسیا در قطر(۲۰۱۱) را به ثمر رساند.

در زمستان ۱۳۹۶ تصاویری از کریم انصاری فرد و نامزد یونانی اش در شبکه های اجتماعی منتشر شد، بعد از پیگیری های خبرنگاران یونانی مشخص شد که این فوتبالیست با یک انگشتر زمرد گرانقیمت از این دختر میلیاردر یونانی که الکساندر سوفیا کالولی نام دارد، خواستگاری کرده و این دو به زودی ازدواج کردند.

Visits: 91