زندگی نامه پوراندخت مهیمن/بازیگر
زندگی نامه پوراندخت مهیمن/بازیگر
پورانداخت مهیمن، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران در سی ام شهریور ۱۳۳۲ در اصفهان متولد شد. او دارای مدرک فوق‌ دیپلم دانشگاه هنر می باشد. پدرش از مهاجرین آذربایجانی بود که در ابتدا نام خانوادگیشان قاضی اف بود که بعد از سکونت در ایران به مهیمن تغییر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،پوراندخت مهیمن متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۱ در اصفهان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است، فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشگاه هنر می باشد و پدرش از مهاجرین آذربایجانی بود که در ابتدا نام خانواداگی شان قاضی اف بود که بعد از سکونت در ایران به مهیمن تغییر دادند.

پوراندخت در یک خانواده مهاجر از کشور آذربایجان در محله عباس آباد اصفهان به دنیا آمد و در ابتدا نام خانوادگیشان قاضی اف بود که بعدا به مهیمن تغییر دادند.

تا شش سالگی در اصفهان بودند سپس به تهران نقل مکان کردند ، پدرش کارگر کارخانه ریسندگی بود و در کنارش نوازندگی تار هم می کرد.

او درباره علاقه اش به بازیگری می گوید: “من از بچگی شیفته بازیگری بودم و دوست داشتم نقش بازی کنم. در دوران کودکی برای همکلاسی‌ هایم تئاتر و پانتومیم اجرا می‌کردم.

عشق به بازیگری از همان دوران کودکی در وجودم ریشه گرفته بود. از این گذشته به تماشای فیلم هم خیلی علاقه داشتم، همین عشق و علاقه شدید مسیر زندگی ام را به سمت هنرپیشه شدن هدایت کرد، وارد دانشگاه هنر شدم و از همین طریق قدم به عالم بازیگری گذاشتم.”

پورانداخت فعالیت هنری خودش را پیش از انقلاب با تئاتر شروع کرد، او از طریق یک آگهی روزنامه برای بازیگری تست داد و پذیرفته شد. بعد از انقلاب هم تا سال ۶۳ به تئاتر می پرداخت تا اینکه از طریق یکی از همکارانش برای بازی در ” فیلم شب شکن ” در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی خسرو ملکان معرفی شد. بعد از بازی در این فیلم، در سریال” آینه” سال ۱۳۶۴به عنوان اولین بازی در مجموعه های تلویزیونی ایفای نقش کرد.

Visits: 32