زندگی نامه هادی چوپان/گرگ ایرانی مستر المپیا
زندگی نامه هادی چوپان/گرگ ایرانی مستر المپیا
هادی چوپان متولد ۴ مهر ۱۳۶۶ در استان فارس، بدنساز حرفه ای است، تا قطع دیپلم تحصیل کرد و از کارگری و گچ کاری وارد بدنسازی شد و حالا بعنوان «گرگ ایرانی» در مسابقات مستر المپیا شناخته می شود و دو فرزند هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،هادی چوپان متولد چهارم مهرماه سال ۱۳۶۶ در سپیدان شیراز است. هادی در سال های نوجوانی گچکار بوده است و کنار دست برادر بزرگترش حسن کار می کرد. برادری که همیشه استاد و مشوق هادی در مسیر بدنسازی بوده است. هادی چوپان از کودکی گوش هایش ضعیف بود، اما این ضعف هرگز نتوانست مانع رسیدن او به اهداف بزرگش در زندگی شود.

هادی چوپان ۱۸ سال مستمر در رشته ی بدنسازی فعالیت داشته است. او در این سال ها با شکست ها و پیروزی های بسیاری روبرو شده؛ اما همیشه به یک اصل در زندگی اش اعتقاد داشته است: «هرگز دست از تلاش برندار!» هادی پر تلاش پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه ای خود به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد.

او با ۱۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۶۷ سانتی متر قامت؛ زنگ خطر را برای حریفان نامدار خود در این رشته به صدا در آورده است. او خود را گرگ ایرانی نامیده؛ و اعتقاد دارد هرگز در برابر زندگی و مشکلات آن رام نخواهد شد.

هادی چوپان از ورزشکاران متاهل است و عشق و احترام بسیاری را برای همسرش قائل است. او همیشه به نقش پررنگ همسرش در زندگی اشاره کرده است و تنها دلیلی که مانع مهاجرت او به کشورهای دیگر می شود خانواده به ویژه همسرش هستند. این قهرمان کشورمان بارها در مصاحبه‌هایش ۲ نفر را به عنوان عوامل اصلی موفقیت‌هایش نام می‌برد؛ برادرش حسین که مشوق اصلی هادی برای ورود به بدنسازی بود و همسرش که همواره در کنار او بوده  و پشتیبانی اش می‌کند.

هادی چوپان ۲ فرزند دارد؛ یک دختر به نام نادیا و یک پسر به نام حافظ که علاقه ای به حضور فرزندانش در رشته بدنسازی ندارد.

هادی چوپان در مسابقات سنگین‌وزن سن مارینو توانست مقام دوم را کسب کند. نکته جالب درباره قهرمان مسابقات سن مارینو به‌ عنوان رقیب هادی چوپان این بود که ۳۷ کیلوگرم سنگین‌تر از هادی بوده است. پس از این مسابقه، کای گرین از اسطوره‌های بدنسازی نزد هادی رفت و به او گفت: “از ناداوری‌ها ناامید و دلسرد نشو؛ تا زمانی که بتوانی میان مردم محبوبیت کسب کنی و مشهور شوی این ناداوری‌ها وجود دارد”. او افزود: “شاید هنوز برای اینکه در جایگاه اول قرار بگیری جوانی اما من می‌دانم که قهرمانی حق تو بود! بنابراین مغرور نشو و ادامه بده تا به حق خود برسی”.

حضور در مستر المپیا ۲۰۱۹ آغاز شهرت چوپان بود. هادی چوپان از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ برای ۴ سال متوالی موفق شد در بزرگترین مسابقه بدنسازی دنیا یعنی مستر المپیا شرکت کند و به قهرمانی برسد که در تاریخ بدنسازی ایران چنین رخدادی بی سابقه بوده است. مسابقات مسترالمپیا حرفه‌ای ۲۰۲۲ از ۱۵ تا ۱۸ دسامبر (۲۴ تا ۲۷ آذر۱۴۰۱ ) در حالی در سالن Zappos شهر لاس‌وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار شد که همچون سال‌های قبل هادی چوپان پرافتخارترین و مهم‌ترین قهرمان پرورش‌اندام ایرانی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت. هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۲ موفق شد عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند. او قبل از این هم برای ۳ سال متوالی در مسابقه مستر المپیا شرکت کرده بود و اولین بار توانست عنوان سومی مستر المپیا را در سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد و برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری شود. او به عنوان «گرگ ایرانی» در مسابقات مستر المپیا شناخته می شود. گرگ ایرانی در سال ۲۰۲۰ هم مقام چهارم را کسب کرد. او موفق به دریافت جایزه «قهرمان مردم» در سال ۲۰۲۱ و مدال برنز مستر المپیا ۲۰۲۱ هم شد.

در مسابقات مسترالمپیا آماتوری که به میزبانی روسیه برگزار شد هادی چوپان توانست به مقام قهرمانی برسد و درنتیجه حکم ورودش را به مسترالمپیای آمریکا تایید کند. قهرمانی در این مسابقه هادی چوپان را به یکی از پر امتیازترین افراد مسابقات مسترالمپیای آمریکا بدل کرد.

هادی چوپان طبق قوانین و روابط ایران و آمریکا در مستر المپیای ۲۰۱۷ آمریکا امکان حضور را نداشت. یکی از اصلی‌ترین رقبای چوپان، فلکس لوئیز بود که در ۶ دوره از مسابقات مستر المپیای آمریکا موفق به کسب جایگاه قهرمانی شد. فلکس لوئیز در مسابقات کره جنوبی هم حضور داشت بنابراین هادی تمام تلاش خود را به کار برد تا او را ببرد. البته در این مسابقه جایگاه اول با ناداوری به فلکس لوئیز تعلق گرفت.

Visits: 11