زندگی نامه ندا قاسمی/بازیگر سریال نون خ
زندگی نامه ندا قاسمی/بازیگر سریال نون خ
ندا قاسمی متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ در کرمانشاه، بازیگر سینما و تلویزیون است، تحصیلکرده دکترای رشته شیمی آلی از دانشگاه تهران می باشد که فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد سپس در دوبله تجربه موفقی بدست آورد و با سریال نون خ مشهور شد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ندا قاسمی از بازیگران ایرانی است که در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ در کرمانشاه متولد شد. او قبل از بازیگری در حرفه گویندگی و دوبلوری مشغول کار بود. فعالیت هنری ندا قاسمی از تئاتر استارت خورد.

ندا قاسمی در رشته دکترای شیمی آلی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است، او همچنین پیش از فعالیت به عنوان بازیگر در زمینه گویندگی و دوبلوری هم فعالیت داشت و هنوز هم در این عرصه حضور فعال می‌کند و از دوبلوران رادیو کرمانشاه است.

تمایل ندا قاسمی به بازیگری به دوره کودکی برمی‌گردد. زمانیکه او خردسال بود به علت مشغله کاری مادر، بخشی از اوقات خود را به تنها می‌گذراند و این تنهایی زمینه‌ای برای رویا بافی و پرورش تخیلات بود.

به این ترتیب علاقه به بازیگری در او شکل گرفت. او دیپلم هنر از هنرستان کرمانشاه را دارد. وی تحصیل  و حضور در کلاس‌های بازیگری را در تهران ادامه داده است.

او در سال ۱۳۸۶ و در ۲۰ سالگی کار هنری را با تئاتر و نمایش فصل انتظار شروع کرد و در اولین قدم خود توانست جایزه بازیگری را از جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه کسب کند. این بازیگر جوان سال‌ها در تئاتر به کسب تجربه پرداخت و بازیگری را به صورت عملی آموخته است.

ندا قاسمی از همان سال فعالیت خود را نیز در صدا و سیمای کرمانشاه به عنوان مجری و بازیگر شروع کرد. وی در سریال مجردها که در سال ۹۴ از شبکه استانی کرمانشاه تهیه و پخش شد به خوبی دیده شد، و پس از آن سال ۹۶ در سریال ساخت ایران بازی کرد.

خانم قاسمی فعالیت در زمینه گویندگی و دوبلوری واحد نمایش رادیو کرمانشاه را نیز از ۱۳۹۳ شروع کرده است و در حال حاضر ادامه می‌دهد.

ندا قاسمی ازدواج کرده است و نام همسر او وحید لرستانی است. وحید لرستانی در زمینه بازیگری و موسیقی فعالیت دارد.

Visits: 6