زندگی نامه مانی حقیقی/بازیگر، نویسنده و کارگردان
زندگی نامه مانی حقیقی/بازیگر، نویسنده و کارگردان
مانی حقیقی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل ایران است. او از سال ۱۳۸۱ شروع به ساخت فیلم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مانی حقیقی در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. وی کارگردان، نویسنده و بازیگر سینمای ایران است. مادر او “لیلی گلستان” از مترجمان سرشناس و پدر او “نعمت حقیقی” فیلم‌بردار پرآوازه ایرانی است. همچنین او نوه ابراهیم گلستان، کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی است. پدر و مادر مانی حقیقی از هم جدا شده‌اند. وی یک خواهر به نام “صنم”، و یک برادر به نام “محمود” دارد.

مانی حقیقی فارغ التحصیل کارشناسی فلسفه از دانشگاه مک‌گیل در سال ۱۹۹۱، کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه گولف در سال ۱۹۹۷ و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت در سال ۲۰۰۰ است. 

اولین بار در سال ۱۳۵۳ وقتی ۵ ساله بود در فیلم «اسرار گنج دره جنی» به کارگردانی پدربزرگش «ابراهیم گلستان» بازی کرد

جالب است بدانید پدر بزرگ مانی رابطه عاشقانه ای با فروغ فرخزاد داشت.

مانی سال ۱۳۶۹ در ۲۱ سالگی برای ادامه تحصیل به کشور کانادا رفت و بعد از ۹ سال تحصیل در سال ۱۳۷۸ به کشور بازگشت و بعنوان نویسنده شروع به نوشتن کرد.

سال ۱۳۸۱ فیلمنامه فیلم «آبادان» را نوشت و کارگردانی کرد اما این فیلم با حضور بازیگرانی چون جمشید مشایخی، فاطمه معتمدآریا و هدیه تهرانی توقیف شد.

سال ۱۳۸۷ وقتی ۳۹ ساله بود با فیلم «درباره الی …» بازیگری حرفه ای را در کنار گلشیفته فراهانی، ترانه علبدوستی و شهاب حسینی شروع کرد

او سپس سال ۱۳۸۸ با فیلم «آسمان محبوب» و سال ۱۳۸۹ با فیلم «ورود آقایان ممنوع» بسیار مورد توجه قرار گرفت

مانی حقیقی همچنین در سال ۱۳۹۲ در دو فیلم سینمایی “آذر، شهدخت، پرویز و دیگران” به کارگردانی مهدی فخیم زاده و “ملبورن” به کارگردانی نیما جاویدی به ایفای نقش پرداخت. فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم گردید

Visits: 6