زندگی نامه عمار تفتی/بازیگر و دستیار کارگردان
زندگی نامه عمار تفتی/بازیگر و دستیار کارگردان
عمار تفتی متولد ۳ دی ۱۳۶۰ در یزد ، بازیگر و دستیار سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته سینما با گرایش تدوین از دانشگاه هنر تهران می باشد که از تئاتر شروع کرد و با تلویزیون به شهرت رسید و حالا تدریس هم می کند

به گزارش پایگاه خبری شباویز،عمار تفتی متولد ۳ دی ۱۳۶۰ در شهر تفت استان یزد، بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ، دستیار صحنه و لباس، و دستیار کارگردان ایرانی است.

عمار تفتی حرفه بازیگری را ، از در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم سینمایی ایلیا، نقاش جوان به کارگردانی ابوالحسن داوودی آغاز نمود.

عمار تفتی اصالتا اهل یزد است. همانطور که اشاره شد او فارغ التحصیل لیسانس رشته سینما با گرایش تدوین است و به جز بازیگری تجربه دستیار صحنه و لباس و دستیار کارگردانی را نیز دارد.

وی از سنین جوانی به هنر و سینما علاقه داشته است و بازیگری را از کلاس‌های مدرسه هنر تئاتر و بازیگری ادبیات کودک و نوجوان در سال ۷۰ تا ۷۵ فرا گرفت. او در هنرستان صدا و سیما نیز تحصیل  نموده است. عمار تفتی دوست دارد کارگردان شود، چون به گفته خودش از اداره کردن ۵۰ آدم خوشش می‌آید.

او در سال ۷۴ در فیلم “نون و گلدون” بازی کرد. با سریال “زیر زمین” در بین مردم شناخته شد و با سریال‌های “میوه ممنوعه”، “گل‌های گرمسیری”، “شب می‌گذرد”، “ساختمان ۸۵” و … به اوج محبوبیت رسید. عمار تفتی در تابستان سال ۹۶ در سریال “پرواز در ارتفاع صفر” بازی کرد.

یکی از نقش‌های متفاوت عمار تفتی بازی در نقش یک معتاد (شهرام) در سریال “پریا” به کارگردانی حسین سهیلی زاده است.

Visits: 23