زندگی نامه صحرا اسداللهی/مرور بر آثار
زندگی نامه صحرا اسداللهی/مرور بر آثار
صحرا اسداللهی متولد ۲۷ مرداد ۱۳۷۱ در روستای کندر، بازیگر است، فارغ التحصیل رشته معماری و دانش آموخته سینما از دانشگاه سوره می باشد که از تئاتر شروع کرد و با فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی درخشید و مدتی تدریس درس ریاضی می کرد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،صحرا اسدالهی متولد ۲۶ مرداد ماه ۱۳۶۶ در شهر تهران می‌باشد. او از بازیگران زن جوان سینما اسـت کـه بخاطر بازی در چند فیلم و سریال مطرح درسال های گذشته بـه شهرت رسیده اسـت

این هنرمند بدلیل سیما و استایل خاصی کـه دارد توانسته حضور خودرا در هنر بـه سرعت مورد توجه قرار دهد و تعداد زیادی از مردم فعالیت های هنری وی را دنبال کنند.

او دارای لیسانس کارگردانی و معماری میباشد و مدرکش را از دانشگاه آزاد دریافت کرده و چند مستند را نیز ساخته اسـت. او هم چنین هنرجو دوره بازیگری در آموزشگاه استاد سمندریان نیز بوده اسـت.

این هنرپیشه قبل از فوت زنده‌یاد سمندریان از سال ۱۳۹۱ در کلاس‌های ایشان شرکت کرد و کم‌کم به سمت تئاتر رو آورد. سپس در سال ۱۳۹۳ با سریال گاهی به پشت سر نگاه کن وارد دنیای بازیگری شد.

سال ۱۳۹۴ صحرا اسدالهی در فروشنده، فیلمی پرافتخار از اصغر فرهادی نقش مژگان را ایفا کرد و توانست شناخته شود. این هنرپیشه در سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم دریاچه ماهی به کارگردانی مریم دوستی قدم بعدی خود را برداشت. سال ۱۳۹۶ برای این هنرپیشه پربار بود و قدم بعدی این بازیگر دو سریال دیگر بود.

او در مجموعه‌های تلویزیونی از یادها رفته و شرایط خاص حضور داشت اما بیشتر نقش‌های خانم اسدالهی مکمل بودند. فیلم‌ سینمایی پری‌سا که در همان سال ۱۳۹۶ تولید شد، از جمله آثار کمتر دیده شده این بازیگر است اما خود خانم اسدالهی آن را دوست دارد.

فیلم بعدی او نیز آقای سانسور بود که بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن و بهرام افشاری هم‌بازی‌های این هنرمند بودند. سریال بعدی خانم اسدالهی در جستجوی آرامش بود که مورد استقبال قرار گرفت. صحرا اسدالهی در دلدار حضور داشت و این بازیگر را در نقش‌هایی کوتاه و سکانس‌های محدود می‌دیدیم. صحرا اسدالهی در بچه مهندس ۲ و ۳ نیز حضور تلویزیونی پیدا کرد. از این قسمت به بعد وارد دنیای سینمای این هنرپیشه می‌شویم.

او فیلم‌های طبقه یک و نیم و جوجه تیغی که توانستند دیده شوند را بازی کرد و در یقه سفیدها که به تازگی در سال ۱۴۰۲ اکران شد نیز نقشی کلیدی داشت. این هنرمند به شبکه نمایش خانگی نیز پا گذاشت. صحرا اسدالهی در جادوگر و سپس آنتن، که نقشی پررنگ در آن داشت، حضور پیدا کرد.

یکی از آثاری که خانم بازیگر در سال ۱۴۰۰ بازی کرد و دیده شد، فیلم سینمایی بیرو بود که به زندگی علیرضا بیرانوند، دروازه بان کشور، می‌پرداخت. صحرا اسدالهی در بیرو نقش مادر بیرانوند را داشت.

Visits: 103